Senaste nytt

Letar biljetter för 16 pers, Göteborg - Los Angeles/San Francisco - Göteborg (öppen för alternativ)

AABack2ARN

Medlem
Är skillnaden såpass stor verkar det vara lönt att köpa vanliga restriktiva biljetter. Men tänk på att 16 personer är en ganska stor grupp människor och man vet aldrig vad som kan hända. Dock behöver väl närmare 5 personer hoppa av / byta namn för att det högre priset ska löna sig om jag räknar rätt.
 
Är skillnaden såpass stor verkar det vara lönt att köpa vanliga restriktiva biljetter. Men tänk på att 16 personer är en ganska stor grupp människor och man vet aldrig vad som kan hända. Dock behöver väl närmare 5 personer hoppa av / byta namn för att det högre priset ska löna sig om jag räknar rätt.
Vi bokade med Delta/Air France/KLM för 6700:-
Eftersom det är tävlingar vi skall iväg på så är det endast ens egna begravning som är skäl nog till att inte åka med...
 

Nemo

Medlem
Vi bokade med Delta/Air France/KLM för 6700:-
Eftersom det är tävlingar vi skall iväg på så är det endast ens egna begravning som är skäl nog till att inte åka med...
Räkna med att 1-2 pers (10%) kommer att få förhinder. Den kostnaden (6700-13400) har ni sparat in genom att inte ta gruppriset (16 pax) x (9500 SEK minus 6700) = besparing på 44.800 SEK
 

Berglund

Medlem
Får man väl försöka få till någon status där bara eftersom jag personligen saknar det...

Delta erbjuder väl sin vanliga "Status Challenge" som ger tillfällig Delta status i 90 dagar:
Delta SkyMiles® Status Match Challenge : Delta Air Lines

Har du status med något annat stort program kan du ofta matcha dig till i varje fall guld. Sedan är Deltas program lurigt eftersom de har två nivåer över guld och de tillåter inte att du matchar dig till deras högsta nivå, Diamond utan man får nöja sig med att maximalt kunna matcha sig till deras Platinum nivå.
 
Toppen