Senaste nytt

Letar biljett i First. Vilka länder i Afrika är "säkra".

Gus: Det var bra tillgänglighet när vi åkte, då med mellanlandning i Saudi med A330. Mycket prisvärd tur med 2-1 check och som sagt otroligt vackra och inte minst trygga öar. Tyvärr måste du mellanlanda i Ethiopien och flyga i C sista streckan men det var iaf en intressant upplevelse, även om jag aldrig vill sätta min fot i det landet igen.

Inte mycket flygtekniskt att tillägga, men:

Afrika - fina grejer! Har jobbat på flyktingläger i Ethiopien, Malawi och Tanzania. Kört bil genom hela Namibia och tältat. Inga problem!

Älskar den afrikanska landsbygden - avskyr storstäderna.

Addis Abeba - annorlunda, trevlig, intressant och relativt säker stad. My 2 cents.
Ikke sikkert at gå rundt alene efter mørkets frembrud. Røverier bliver ofte letale. Tidligere var det bare "hold-up's", men nu tager røverne færre chancer med ofrene og slår dem efter sigende ned bagfra før de røver.... Lommetyverier og ran er almindelige også ved dagslys. Men bortset fra det er det en herlig stad, som jeg elsker at pløje igennem både dag og nat. Smuk stad, Dejlige, kølige temperaturer. Gode fadølsbarer. Kvinderne er godt skruet sammen. Religionen sidder dybt, er meget anderledes. Maden er utrolig herlig, men jeg får altid en "utur" med maven på et tidspunkt.

I Afrika? Var det inte Afrika som diskuterades?
Du skrev endast "Klarare stjärnhimmel är svår att hitta.". Du syftade inte på att begränsningen gällde endast i Afrika.
Du får förtydliga i ditt budskap nästa gång.

Jag har sett klar stjärnhimmel i Serengeti och på Pemba så det finns också bra platser i övriga delar i Afrika.

Du skrev endast "Klarare stjärnhimmel är svår att hitta.". Du syftade inte på att begränsningen gällde endast i Afrika.
Du får förtydliga i ditt budskap nästa gång.

Jag har sett klar stjärnhimmel i Serengeti och på Pemba så det finns också bra platser i övriga delar i Afrika.
Rätt självklart att man läser topic innan man svarar. Tydligare än så blir det inte.

Toppen