Senaste nytt

Letar bilder Avianca A330 med 1-2-1 config

Hej, nej, business i 787:an var i en enda genomgående kabin. Har Du kollat om Du kan få fram seat map för flyget ifråga (A330) på Expertflyer?

Hej, nej, business i 787:an var i en enda genomgående kabin. Har Du kollat om Du kan få fram seat map för flyget ifråga (A330) på Expertflyer?
Ha, du läser mina tankar.. Jag går just och funderar på om jag ska investera iExperflyer igen.(jag har läst att de lagt in lite mer *A det sista. Men för all del om någon vänlig själ har möjlighet att se efter så är jag väldigt tacksam. LHR-BOG 29/10 2016

Hej igen, Experflyer visar det som en genomgående kabin med 8 rader i 1-2-1 konfiguration. Jag har svårt att tro på att det är en sammanhängande kabin. Aviancas gamla A330 business kabin hade bara 5 rader med en divider efter bara 3 rader, sedan kom rad 4-5 innan skynket till ekonomi (det kunde bli rätt så högljutt i den delen av businesskabinen). Jag skulle därför tro att detsamma gäller för den nya konfigurationer, dvs kanske 3 + 5 rader?

Jag ska flyga samma rut - enligt Seatguru är min flight 2-2-2 och enligt expertflyer är det 1-2-1 - vet någon vem man bör lita på?

Ska flyga A330 i vår.

Tusen tack!

Jag ska flyga samma rut - enligt Seatguru är min flight 2-2-2 och enligt expertflyer är det 1-2-1 - vet någon vem man bör lita på?

Ska flyga A330 i vår.

Tusen tack!
Du ska aldrig lita fullt ut på Seatguru! Men... Jag har pratat med Avianca och de kommer flyga mer A330 med 1-2-1 konfig på sträckan än man gjort tidigare.
Det vore kul med en print screen på Expertflyers seating.

Kan det vara så att det är en businesskabin på 787 men tvådelad på A330? De har ju knappast flyttat dörrarna på A330...

Om man flyger 2 st i Aviancas 1-2-1-business, var är det då bäst att sitta? På 2-säte eller på var sin sida om gången?

Kan det vara så att det är en businesskabin på 787 men tvådelad på A330? De har ju knappast flyttat dörrarna på A330...

Om man flyger 2 st i Aviancas 1-2-1-business, var är det då bäst att sitta? På 2-säte eller på var sin sida om gången?
Angående kabin tror jag du har rätt. Hade jag rest 2 st. så hade jag valt en fönsterplats och en mittplats.

Flög både A330 och 787 nu i Januari. På den A330 som går mellan LHR och BOG är det 2-2-2 config. Och på den 787 som vi flög SCL-BOG med är det 1-2-1. Generellt så var upplevelsen med Avianca inte någon höjdare. Lite griniga, all mat på samma gång och lite dåligt städade plan. Hårdvaran på A330 var som SAS gamla business-kabin (ej fully flat) men 787an var väldigt bra! Avianca är bra om man vill ta sig till sydamerika för Eurobonuspoäng och med få omvägar, annars finns det säkert bättre alternativ.

Kan dock rekommendera AeroGal som flyger en del flighter åt Avianca inom sydamerika. Bra service och sköna stolar! Fick våra 2 resp 3-timmarsflygningar på A319, A320 resp A321 att gå fort.

Tog tyvärr inga bilder.

Bokade precis LHR-BOG-SCL t&r och nu är det långa hoppet mellan LHR och BOG med deras 787-8. Ett klart lyft jämfört med gamla A330. Segt bara att BOG-SCL på knappt 6 timmar bli i en A319.

Toppen