Senaste nytt

Leksaker till barn på SAS-flygningar

Jag skickade ju feed back, och fick ett ok svar. Sedan tror jag som sagt det helt beror på crew i de fall det finns leksaker lastat. Jag kan tycka SAS borde göra som AirBerlin och Lufthansa, de brukar alltid dela ut leksaker vid ombordstigning. Då är risken mindre man glömmer/missar någon. Sedan tror jag de flesta här oavsett leksaker tycker SAS är ett barnvänligt flygbolag.

Jag skickade ju feed back, och fick ett ok svar. Sedan tror jag som sagt det helt beror på crew i de fall det finns leksaker lastat. Jag kan tycka SAS borde göra som AirBerlin och Lufthansa, de brukar alltid dela ut leksaker vid ombordstigning. Då är risken mindre man glömmer/missar någon. Sedan tror jag de flesta här oavsett leksaker tycker SAS är ett barnvänligt flygbolag.

Jag håller med om att SAS är ett barnvänligt flygbolag. Oftast väldigt glad besättning.

Men vart ska man diskutera en sådan sak som detta om inte här ;).

Idag till Paris blev det iaf inte fel mellan plus och minus då plus var helt tom. T o m cc kommenterade när vi gick ombord att det var många barn ombord. Inte hjälpte det, inga leksaker till barnen blev det. Lite trist faktiskt.

Leksaker på Arlanda-Köpenhamn, förvånande på den sträckan! Både gosedjur och bok (med djur, roligare än den med fordon).

(SAS plus, statuslös)

(Leksaker (samma!) även på flighten från Köpenhamn till Rom, men inte på direktflyget hem till Stockholm)

Rapport från dagens flighter

PMI-CPH:
När det är 50 minuter kvar till landning frågar jag efter en Teddybjörn. "Jag ska se om det finns någon".

Någon minut senare fick dottern en katt. Inga barn framför oss fick något. Vi reste i Plus.

CPH-ARN:

När vi på påbörjat sjunket mot ARN frågar jag efter en leksak. Någon minut senare fick vi en bok.

Vet ej om barnen längre bak fick någon present.

Ja, jag har gjort det till en grej att fråga efter leksaker. De finns ju bevisligen där så det går inte att skylla på lastningen.

PMI-CPH:
När det är 50 minuter kvar till landning frågar jag efter en Teddybjörn. "Jag ska se om det finns någon".

Någon minut senare fick dottern en katt. Inga barn framför oss fick något. Vi reste i Plus.

CPH-ARN:

När vi på påbörjat sjunket mot ARN frågar jag efter en leksak. Någon minut senare fick vi en bok.

Ja, jag har gjort det till en grej att fråga efter leksaker. De finns ju bevisligen där så det går inte att skylla på lastningen.
Är du säker på att det inte berodde på att flygvärdinnorna inte såg att det fanns fler barn i Plus ;)

PMI-CPH:

CPH-ARN:

Kan bara instämma, resultatet i denna tråd visar ju att det är en oerhört ojämn "utdelning". Och så tycker jag inte det varit tidigare. SAS borde kunna göra bättre, kanske så enkelt som att ha en specific procedur i att dela ut leksaker precis som köra ut taxfree vagnen, vilket sällan glöms på de längre rutterna..?!

Dessutom står det så här på sas hemsida
Resa med barn 2-11 r - SAS

"Vi har många leksaker och spel som kan roa och underhålla barnen ombord. Barn som reser till Asien eller USA får en liten påse med leksaker. Små barn får alltid en liten present som passar deras åldersgrupp."

Det är inte konsekvent av SAS att marknadsföra ovan då det inte är korrekt uppenbarligen.

Skall åka till NYC på Torsdag med 6åringen så ska bli intressant se hur det funkar. (Nu är det leksak nog med nya kabinen om vi får den...men men)

Toppen