Senaste nytt

Leksaker till barn på SAS-flygningar

Jag har skrivit ris om detta. Min son som tyckte SAS var bäst, har bytt till att BA/LH är bäst. Men jag har nu skrivit till SAS och påpekat de har en ofta väldigt positiv crew som tar sig tid för barn och är väldigt hjälpsamma etc. Samtidigt värderar barn gärna "hårdvaran" dvs en leksak högt och besvikelsen blir stor hos ett barn när de då inte får något..Inte så lätt förklara när det funkar för många andra.
Men ser fram emot ett svar från kundservice. Återkommer i ärendet

Flög GOT-CPH-HAM / HAM-CPH-GOT här för någon vecka sedan i Plus med barn. Leksak delades ut på CPH-HAM. Tilläggas skall väl att det var samma crew på GOT-CPH som CPH-HAM, dock osäker på om det var samma CRJ900.

Jeg tror det beror mer på at det inte blir lastad nok. (Det vil si at det ligger på lageret hos SAS, men inte alltid kommer seg åt flygplanet i tide).
Det sker ju hela tiden att någonting från matvagnen inte går att få/beställa pga att det tagit slut. Inte orimligt att samma sker med leksaker.
Våra barn tycker också det är lite kul med leksakerna, hoppas de får något på vårt parisflyg i påsk. SAS har annars en väldigt bra produkt för barn, tycker jag.

Flög med sonen till London och ingen leksak men han kanske inte räknas som barn längre när han är 10? Han själv tycker inte det ;) Lite folk på flyget hem och han var enda "barnet" ombord så borde kunna favoriseras om det fanns något.

Fick lite respons från SAS inget "breaking" men enligt kundservice hör det ihop med lastning som ju diskuterats en del här redan som möjlig orsak. Kan ju hoppas
mail går vidare för lite bättre lastning framöver..Tror även crew kan ha viss betydelse dock.

"Tack för ditt mail.
Gällande leksaker ombord så delas de ut om det finns lastat ombord.
Jag har vidarebefodrat ditt mail till ansvarig avdelning så att de får kännedom om önskemålet.

Det var trevligt att höra att ni för övrigt är nöjd att resa med SAS och jag vill passa på att tacka för att du har tagit dig tid att skriva till oss då det är viktigt att få synpunkter från våra passagerare så vi vet vad som kan förbättras."

Har noterat i samband med vinterlov och även nu till påsk när det reser mer barn att SAS delar ut leksaker till barnen. Åldern på barnen ser man inte när man sitter i plus. Det rör sig om målarböcker, plastfigurer, små dockor mm.

Vi har tre SAS flighter nu i påskhelgen. Ska bli intressant att se om vi blir erbjudna någon leksak. Tror dock att det blir som på majoriteten av de övriga 23 flighter dottern har med SAS. Dvs att mamma eller pappa måste fråga efter dem då crew oftast inte har något intresse av att dela ut något frivilligt.

Toppen