Åkte UME-ARN ARN-CPH och CPH-PEK (business) för någon dag sedan med min 4-åriga dotter. Inga av sträckorna fick hon några leksaker. Har hon alltid utan undantag fått tidigare, hon har ändå åkt ca 15 legs med SAS. Något har hänt.
Sk1806 PMI-ARN idag. Inga leksaker per automatik (reste i plus).
Efter att ha frågat efter en SAS nalle så sa flygvärdinnan att hon inte hade några. Tydligen är nya leksaker på väg in och hon var osäker på om det fanns något lastat.
10 minuter senare fick samtliga barn ombord (ca 10-15) ett A4 ark med klistermärken och ett häfte att klistra in dem i.
Så återigen, crew verkar inte så sugna på att dela ut leksaker.
Måste bumpa denna.
Tänker även skicka mail till SAS då jag nu åkt Got-Cph-Got 2ggr med barn. Enda gången det var leksak var det estonian air som opererade (Estonian Air ) estonian air kritor.
Got-Lhr-Got inga leksaker. Så min slutsats är inga mer leksaker till barn hos SAS tyvärr
Mitt barn har alltid fått leksaker. Nu senast på en inrikesresa fick han några spel och ett SAS häfte där han kunde klistra på saker runt planet. En av de där trevliga småsakerna som gör att min familj alltid föredrar SAS.
Tror helt och hållet - som många här skrivit - att det beror på dagsformen hos crew. Stigit upp tidigt och fått för lite sömn, jobbig/grinigt barn på tidigare flight o.s.v. kan vara tänkbara orsaker till utebliven leksak
Tror helt och hållet - som många här skrivit - att det beror på dagsformen hos crew. Stigit upp tidigt och fått för lite sömn, jobbig/grinigt barn på tidigare flight o.s.v. kan vara tänkbara orsaker till utebliven leksak
Om det verkligen är så...så borde alla som reser med barn skicka kundmejl och klaga.
Kanske jag också ska göra det på min jobb? "vafan, gillar du vitt?? Närru, här kör vi på smoking blå - det är det som gäller nu!" (eller ännu värra - jag känner inte för vitt...känner mig lite grå idag....)