Senaste nytt

Leksaker till barn på SAS-flygningar

Sonen har gjort detta helt medvetet någon gång. Han hade räknat ut att personalen hade ont om tid. Men nu har han tillräckligt många memoryspel och magic stickers och har gett upp hoppet om något roligt
Hehe.. Min dotter är <2, så det var nog inte så planerat från hennes sida. Men...you never know... :) Bra strategi om man vill ha något. De gånger jag rest med barn (infant) har det varit i slutet av resan eller inte alls som leklådan åkt fram. Känns som en mer effektiv strategi att dela ut det i börja av flighten om man vill hålla kidsen sysselsatta.

Är det fler som funderat på varför man har memoryspel som inte får plats på brickan i economy? Varför delar man då ut sådana spel i den klassen.

Reflekterade också över det häromdagen. Men så långt har nog inte tankegångarna gått hos SAS. Får inte plats på något bord ombord, oavsett om det är i go, plus eller business.
Det är nog gesten snarare än innehållet man sett till.

ARN - OSL - LPA för två veckor sen. Gosedjur på första sträckan. Gosedjur + "magic stickers" på LPA-flyget delades ut efter 4 timmar, precis när barnen börjat tjata om hur länge det var kvar. Perfekt timing.

ARN-FRA i slutet av november: De kom med leksak.
returen: nepp! min man fick fråga, då kom de med leksak till våran 3-åring.

Fru och dotter flög GOT-ARN igår i plus. Dottern fick ett fint SAS-plan som låter som ett startande plan när man trycker på knappen, och en SAS-bildbok.

Toppen