Senaste nytt

Legitima metoder för att maxa poäng-intjäning under SAS MC kampanj-helger

Combo

Medlem
Betalar man Spotify med presentkort, från tex Zupergift, så kan man förskottsbetala rätt långt fram. (Man får ha koll på så man köper ett belopp som går jämt ut)

Tankar naturligtvis bilen
 
Ändra land hos CSN över helgen och betala tillbaka studielånet med kreditkort (vilken man inte kan göra om man bor i Sverige).

 

mrestes

Medlem
Ställ dig utanför Endast Kortbetalning kassan på Systembolaget en fredag EM. Vänta in folk som försöka att betala med kontanter (finns alltid flera). Erbjuda att betala med ditt kort mot samma belopp i kontanter.
Bolagets lösning är att parkera kvittot, be en kollega i en kontantkassa att ta upp det och ta betalt av kunden. Onödigt strul och ännu längre köer för alla.
 
El-gigantens presentkort om man vill köpa typ en ny IPhone eller dyl,
Handpenning för bilinköp.. kom överens med bilhandlaren först och se till att inte ha använt krediten innan, de har blivit mycket hårdare på 1 mån gränsen…

Har du provat att använda fler presentkort på samma köp?
 

donski

Medlem
Flera saker har redan nämnts men jag dumpar hela min lista här, det kanske underlätta till slut.

  • Presentkort
    • ICA, tydligen 2000kr max men min lokala ICA har aldrig haft dem hemma :(
    • Systembolaget 1000kr per presentkort, går att köpa fler
    • El Giganten
    • Klädaffärer
    • Espresso House osv
    • Filmstaden
    • Matkasse
  • Betalo (1.9% snart 2.4% avgift) - 10000kr / 24h och 20000kr / 96h
    • BRF avgifter / parkeringsplats
    • Bilförsäkring (om man kör med faktura och har tur med tajming)
    • Hem/barn/djurförsäkring
    • Elräkningar osv
    • Dyra poäng men kanske värt om man jagar statuspoäng
  • Allt med bilen att göra
    • Tanka på fredag och söndag
    • Service / däck / torkarblad osv
  • Gymmedlemskap
  • Kör man med enkla SL-biljetter kan man köpa och ladda 24st i appen (giltig ett år)
  • CSN - har för mig att det räknas mot kontantuttag men kan ha fel, någon som vet?
  • Gör alla online beställningar på fredagen, större chans att de inte bokförs på måndag
    • Läkemedel, livsmedel
    • Glöm inte att använda SAS Online Shopping
  • Storhandla toapapper osv för kommande månaderna
  • Fråga alla bekanta om de har större planerade inköp du kan assistera med :)
 

Doctor-X

Medlem
Ändra land hos CSN över helgen och betala tillbaka studielånet med kreditkort (vilken man inte kan göra om man bor i Sverige).


Observera att hitta på att man befinner sig utomlands kan få långtgående värre konsekvenser än vad ett par extrapoäng är värda! CSN och SKVs system samkörs slumpmässigt.
 
Toppen