Senaste nytt

Le Jules Verne / Eiffeltornet

Kommer att vara 23 timmar i Paris under hösten.
Tänkte boka bord på Le Jules Verne på kvällen.

Ankommer till Paris 16.55 utan incheckat bagage och vill därefter checka in på Hilton CDG, duscha och sen ta taxi till Eiffeltornet.

Det står att Le Jules Verne stänger klockan 21.30 men enligt hemsidan är det möjligt att boka bord 21.30? (Valbar tid)
Lite oklart för mig vad som gäller?
Jag skulle gärna vilja åka upp till 3:e etage också, hur bör jag gå tillväga då?
Såg att restaurangen har en privat ingång och antar att man inte kan glida upp till 3:an hur enkelt som helst därifrån?

Kollar jag på Eiffeltornets hemsida står det att sista hissen till toppen går 22.30 och 20.00 är sista bokningsbara tid för Eiffeltornet överlag. Ledig tid just nu, 20.00.

Bör jag boka Eiffeltornet 20.00 för 17€ men använda mig av ingången till Le Jules Verne som jag också bokar 20.00?
Sedan åka upp till Eiffeltornets 3:e etage klockan 22-22.30? Detta vore ju det allra bästa..

Så för att summera:

Jag vill äta på restaurangen, vill i alla fall ha 1.5-2 timmars sittid.
Jag vill åka upp till etage 3, om så än bara för 15 minuter..

Lediga tider på restaurangen enligt hemsidan: 20.00, 21.00, 21.30
Sista hiss upp till etage 3: 22.30 (Är det köer på etage 2 för att åka till etage 3 denna tid?)

Uppskattar hjälp med hur jag bör lägga upp det.
Har mailat restaurangen med samma fråga men skadar ju inte med fler svar..

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Restaurangen har en privat hiss från marknivå och en utgång till 2:a våningen som är gratis.
Därifrån kan du ta hiss till 3:e men du måste betala och stå i kö som alla andra.

Restaurangen har en privat hiss från marknivå och en utgång till 2:a våningen som är gratis.
Därifrån kan du ta hiss till 3:e men du måste betala och stå i kö som alla andra.

Skönt, då slippar jag alltså åka ner och upp igen.
Bör jag köpa biljett till Eiffeltornet 20.00 ändå?
Ser ju att det är utsålt typ 2 månader framåt i tiden så kanske är lika bra?
Brukar det vara långa köer på våning 2 för att åka upp till våning 3? Då lär det vara kört att båda hinna äta och åka upp..

Köer kan du vara säker på att det är, vi var där i september och orkade inte vänta (har varit till toppen förut)
Det går att köpa biljetter på 2:a våningen till toppen, vet inte om dessa går att boka i förväg, kön till biljettkassan där
var i alla fall mycket kortare än den på marken.
Utsikten från 2:a etaget är fö väldigt bra och ingen kö alls med restaurangens VIP trappa (man får gå tillbaka den vägen också)

Tack så mycket killar för dina recensioner. Jag hittade verkligen lite användbar information här. Jag uppskattar din hjälp

Toppen