Andreas Eriksson
Medlem
Kommer att vara 23 timmar i Paris under hösten.
Tänkte boka bord på Le Jules Verne på kvällen.
Ankommer till Paris 16.55 utan incheckat bagage och vill därefter checka in på Hilton CDG, duscha och sen ta taxi till Eiffeltornet.
Det står att Le Jules Verne stänger klockan 21.30 men enligt hemsidan är det möjligt att boka bord 21.30? (Valbar tid)
Lite oklart för mig vad som gäller?
Jag skulle gärna vilja åka upp till 3:e etage också, hur bör jag gå tillväga då?
Såg att restaurangen har en privat ingång och antar att man inte kan glida upp till 3:an hur enkelt som helst därifrån?
Kollar jag på Eiffeltornets hemsida står det att sista hissen till toppen går 22.30 och 20.00 är sista bokningsbara tid för Eiffeltornet överlag. Ledig tid just nu, 20.00.
Bör jag boka Eiffeltornet 20.00 för 17€ men använda mig av ingången till Le Jules Verne som jag också bokar 20.00?
Sedan åka upp till Eiffeltornets 3:e etage klockan 22-22.30? Detta vore ju det allra bästa..
Så för att summera:
Jag vill äta på restaurangen, vill i alla fall ha 1.5-2 timmars sittid.
Jag vill åka upp till etage 3, om så än bara för 15 minuter..
Lediga tider på restaurangen enligt hemsidan: 20.00, 21.00, 21.30
Sista hiss upp till etage 3: 22.30 (Är det köer på etage 2 för att åka till etage 3 denna tid?)
Uppskattar hjälp med hur jag bör lägga upp det.
Har mailat restaurangen med samma fråga men skadar ju inte med fler svar..
Tänkte boka bord på Le Jules Verne på kvällen.
Ankommer till Paris 16.55 utan incheckat bagage och vill därefter checka in på Hilton CDG, duscha och sen ta taxi till Eiffeltornet.
Det står att Le Jules Verne stänger klockan 21.30 men enligt hemsidan är det möjligt att boka bord 21.30? (Valbar tid)
Lite oklart för mig vad som gäller?
Jag skulle gärna vilja åka upp till 3:e etage också, hur bör jag gå tillväga då?
Såg att restaurangen har en privat ingång och antar att man inte kan glida upp till 3:an hur enkelt som helst därifrån?
Kollar jag på Eiffeltornets hemsida står det att sista hissen till toppen går 22.30 och 20.00 är sista bokningsbara tid för Eiffeltornet överlag. Ledig tid just nu, 20.00.
Bör jag boka Eiffeltornet 20.00 för 17€ men använda mig av ingången till Le Jules Verne som jag också bokar 20.00?
Sedan åka upp till Eiffeltornets 3:e etage klockan 22-22.30? Detta vore ju det allra bästa..
Så för att summera:
Jag vill äta på restaurangen, vill i alla fall ha 1.5-2 timmars sittid.
Jag vill åka upp till etage 3, om så än bara för 15 minuter..
Lediga tider på restaurangen enligt hemsidan: 20.00, 21.00, 21.30
Sista hiss upp till etage 3: 22.30 (Är det köer på etage 2 för att åka till etage 3 denna tid?)
Uppskattar hjälp med hur jag bör lägga upp det.
Har mailat restaurangen med samma fråga men skadar ju inte med fler svar..
Last edited: