Senaste nytt

Lavere pris via web rejsebureau hos Momondo

LarsCph

Medlem
Vi diskuterer at tage til Bali engang i 2018 og jeg søgte lidt priser. For eksempel denne her retur på Qatar Airways for 17.216 per person hvis man køber det direkte hos dem og 16.072 per person hvis man køber det hos MyTrip.Com.

Se engang vedhæftede. Jeg ville normalt meget foretrække at købe direkte hos airline, men det er tilsyneladende en del penge at spare ved at købe via web rejsebureau. Er der nogen der har erfaringer med dette, og er de som annoncerer via Momondo normalt "OK"?

PriserEndomondo.jpg

Vi diskuterer at tage til Bali engang i 2018 og jeg søgte lidt priser. For eksempel denne her retur på Qatar Airways for 17.216 per person hvis man køber det direkte hos dem og 16.072 per person hvis man køber det hos MyTrip.Com.

Se engang vedhæftede. Jeg ville normalt meget foretrække at købe direkte hos airline, men det er tilsyneladende en del penge at spare ved at købe via web rejsebureau. Er der nogen der har erfaringer med dette, og er de som annoncerer via Momondo normalt "OK"?

Visa bifogad bild 64794
Momondo sammanfattar väl bara sökningar på flera olika OTA. En del av dessa är helt ok (expedia, ticket mfl skulle jag lita på) medan det finns andra mindre aktörer som mer eller mindre är omöjliga att få tag på om något skulle hända.

Det är alltid en risk att boka med resebyrå och det är upp till var och en hur mycket man är beredd att lägga mer för att få den säkerhet det innebär att ha bokningen direkt med flygbolaget. I ert fall verkar besparingen vara närmare 4500 kronor (danska) så då skulle jag absolut kunna överväga resebyrå. Så länge man är medveten om riskerna tycker jag det är lugnt att boka med resebyrå istället för direkt med bolaget.

Enig med Palmen. Du må gøre op med dig selv, om du vil tage chancen.

Personligt synes jeg, det er lidt mistænksomt, at et "no-name"-rejsebureau kan tilbyde billetter, der er så meget billigere end flyselskabet selv - og endda også markant billigere end det næstbilligste... For mig er det tegn på, at prisen måske vil stige undervejs i bookingen - eller at noget andet er galt.

Du må spørge dig selv, om du ville købe en anden vare (f.eks. sko) via en ukendt hjemmeside for at spare lidt. :) I dette tilfælde drejer det sig bare om jeres ferie. Om alt går fint, vil man jo gerne spare de penge, men det kan også være dyrt i den sidste ende.

Visa bifogad bild 64794
Det är riktigt att det ofta blir lite billigare via resebyrå. Ofta får man dock betala extra för att använda kreditkort (gebyr) och service som att hjälpa till med sittplats. När dessa avgifter summerats blir det sällan värt det på en europaflygning som jag ser det, men interkontinental premiumkabin kanske blir det.

Tak for jeres input. Jeg må se lidt nærmere på det - vi skal ikke booke endnu. Men umiddelbart er jeg også fan af at købe produktet direkte hos udbyderen i stedet for at gå via en reseller. Det gamle ordsprog "det lyder for godt til at være sandt" gælder nok i høj grad også her :)

Toppen