Senaste nytt

Landvetters nya utrikes transithall invigd

Tyckte mig höra ett announcement om boarding till Stockholm i utrikesterminalen när jag var där förra veckan. Känns ju lite meningslöst. Om de nu vill separera allting så kan de väl separera utropen också.
Kanske, det... Men när jag var på STN med familjen hade en kommit bort. Då de hade egna utrop i varje terminal tog det lite längre tid för oss och hitta tillbaka till varandra.

Last edited:
Liten synpunkt angående det nya leklandet för barn vid gate 19. Det är olyckligt det vid vissa tillfällen ligger efter schengen.
Barn har en förmåga bli väldigt besvikna...hade vart bättre haft leklandet på ett ställe som alla har tillträde till. Underlättar planeringen som förälder!!

Hej Marcus,

Du har helt rätt, inte den bästa placeringen som vi har idag. Vi ser över hur vi skall kunna skapa bättre "lekytor" över flygplatsen. Idag handlar det mer om att integrera och skapa bra ytor för både barn och vuxna snarare än att koncentrera lek på ett enda ställe. Kom gärna med förslag om det finns tankar på hur vi skulle kunna lösa det.

-Fredrik

Liten synpunkt angående det nya leklandet för barn vid gate 19. Det är olyckligt det vid vissa tillfällen ligger efter schengen.
Barn har en förmåga bli väldigt besvikna...hade vart bättre haft leklandet på ett ställe som alla har tillträde till. Underlättar planeringen som förälder!!

Ett café på taket, barnpassning på terminalen och västkusttema i ankomsthallen. Idéerna var många när elever från Hulebäcksgymnasiet fick uppdraget att skapa framtidens flygplats.
Härryda-Posten - Sprutade ur sig idéer till flygplatsen

Se även Brainstorm om framtidens flygplats - Mölndal/Härryda - www.gp.se

Själv gillade jag verkligen den vinnande idén att skapa ett västkust-tema på flygplatsen! Finns redan för många flygplatser som ser i princip likadana ut; snygga, stiliga, men utan att spegla var man befinner sig i världen. Snart är år 2021 här!

Toppen