Senaste nytt

Landvetter övernattning

Hej!

Jag råkade olyckligtvis tima in min semester till att börja den mest uppbokade veckan i Göteborg, finns inte ett hotellrum i Landvetter med omnejd (+GBG) 22-23 Juli. Jag vet inte vad som pågår, men fullt är det.

Jag flyger mot AMS och vidare kl 06, anländer då till Landvetter kvällen innan. Normalt skulle det bli en liten tupplur på Scandic innan snabb frukost och incheckning, men Scandic har bara rum två nätter 21-23 som kostar 3k/natten, och att lägga 6000kr för att halvsova i 3 timmar känns inte superkul.
Det blir KLM loungen i AMS sen ändå.

Men! Till min fråga. Som bekant är Landvetter en rätt trött flygplats, så det finns inget öppet efter kl19.
Några tips på hur man kan spendera dötimmarna 01-05 ensam utanför kontrollerna? Att smaka trä på bänkarna får jag väl räkna med. Borde man försöka traska bort till donken? Blir dom sura om man sätter sig i lobbyn på Scandic eller BW?

Någon som har erfarenhet av att spontanfråga om rum på Scandic runt midnatt, ifall det är avbokningar? Eller borde man fråga tidigare under dagen?

Mvh
 

cbroxe

Medlem
Kanske inte optimalt, men ett centralt hotel i Borås finns för ca 1700-1800:-.
Därifrån går flygbussar snabbt till GOT har jag för mig.
 
Ser ut som flygbussen mellan Borås och Landvetter är inställd, annars hade jag helt klart kunnat tänka mig det!

Tack för tipsen alla! Ska kolla runt lite mer.
Har någon av er övernattat på Landvetter utan hotell och finns det några hemligheter?
Måste säga att jag spenderar mest tid i lounger och hotell när det vankas resa
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berglund

Medlem
Kan du ha en hyrbil över natten och köra till en camping? Beroende på hur man är skapt kan en del av oss sova helt okej i en bil, i varje fall ett par timmar eller en natt.
 

Tamas

Medlem
Ser ut som flygbussen mellan Borås och Landvetter är inställd, annars hade jag helt klart kunnat tänka mig det!

Tack för tipsen alla! Ska kolla runt lite mer.
Har någon av er övernattat på Landvetter utan hotell och finns det några hemligheter?
Måste säga att jag spenderar mest tid i lounger och hotell när det vankas resa

Flygbussen är inställd men Flixbuss och Vy buss trafikerar Borås - Landvetter.
 
Toppen