Senaste nytt

La Première - vad ska jag inte missa?

Tockstew

Medlem
Som erfaren premiumresenär har jag ju förstås koll på den generella upplevelsen med lounge, spa etc men finns det några andra ”on demand” perks att efterfråga? Åker till Tokyo.

//Tock

Om du (eller någon annan i sällskapet) avser att använda spat så boka det direkt när ni kommer in i loungen. Reser ni en tid då belastningen förväntas vara hög så ring in och boka i förväg.

I övrigt så kom i tid så ni hinner med det ni vill hinna prova. Upplevelsen är spontant bättre vid transfer än om resan börjar i Paris men det finns det nog olika åsikt om.

Upplevelsen är spontant bättre vid transfer än om resan börjar i Paris men det finns det nog olika åsikt om.
Det håller jag inte alls med om. Början resan i Paris så får du en personlig chaufför som hämtar dig från hotellet/bostaden och kör direkt till en dedikerad LP check-in vid CDG därifrån du kommer att transporteras vidare till LP lounge.

Minst lika om inte mer lyxigt än vid transfer.

Tack för info. Har 6+ timmar efter anslutning från Stockholm och har bokat den inkluderade spa-behandlingen. Kan hända att jag kommer att göra en analog reserapport, dvs bilder och kommentarer med lite oklart sammanhang.

6+ timmar kommer räcka fint för både spa-behandligen + minst två olika måltider i loungen. Du kan också gå ut ur loungen till terminalen om du vill handla något från tax-freen inför flyget - har de tillräckligt med personal på plats i loungen då så kan en av de eventuellt följa med dig.

Upplevelsen ombord på flyget kommer bero mycket på antalet medpassagerare i LP; tidigare i år så hade jag tur, till exempel, och vi var bara två pers och fick varsin stol + säng.

Det håller jag inte alls med om. Början resan i Paris så får du en personlig chaufför som hämtar dig från hotellet/bostaden och kör direkt till en dedikerad LP check-in vid CDG därifrån du kommer att transporteras vidare till LP lounge.

Minst lika om inte mer lyxigt än vid transfer.

6+ timmar kommer räcka fint för både spa-behandligen + minst två olika måltider i loungen. Du kan också gå ut ur loungen till terminalen om du vill handla något från tax-freen inför flyget - har de tillräckligt med personal på plats i loungen då så kan en av de eventuellt följa med dig.

Upplevelsen ombord på flyget kommer bero mycket på antalet medpassagerare i LP; tidigare i år så hade jag tur, till exempel, och vi var bara två pers och fick varsin stol + säng.
Tack!

Toppen