Senaste nytt

Låt dina bilder smycka väggarna i BusinessClass nya kontor

Men hur kan ett vykort hitta fram men inte resten?

Det hela beror ofta väldigt mycket på brevbäraren i fråga.

Låter konstigt hur som helst, en /CO borde väl inte göra att man helt skiter att dela ut, men men... Jag har priotagg på mitt vykort ialla fall ;)

Tydligen...

Sedan blir det ju svårt om det inte står BusinessClass på brevlådan och det är flera inkast i samma uppgång eller om det är en postbox det rör sig om.

Om det är på ett stort kontorshus och organisationen inte har eget namn på kontoret finns det risk att brevet inte levereras i fall det saknar c/o xxxxxx.

Precis, då ska det gå tillbaka för lokal lagring hos postkontoret som gav det till brevbäraren, senare ska det till brevkyrkogården hos PTS.

@Martin Björnström borde kunna hämta ut dem som finns där brevbäraren utgår. Eller få brevbäraren att bära ut det igen med tydliga instruktioner dit det ska.

Jag har ett å i min gatuadress.
Posten brukar ha problem med när jag får försändelser från utlandet när ett a används och skickar tillbaka till avsändaren. :confused:
Hänt så många gånger det inte ens är roligt.

Posten saknar ju fantasi totalt. Om ett vykort är adresserat till en okänd person/firma på en viss adress - varför inte sätta upp kortet i trappuppgången och se ifall någon plockar upp det!? Det är ju en tydlig indikation till båda parter att något behöver åtgärdas. Mottagaren inser att dears adress inte är tydlig och brevbäraren ser att adressaten finns i trappuppgången.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen