Senaste nytt

Långweekend i Los Angeles i SAS Business Class

Trodde du skulle gilla diverse hipster-aktiviteter - du bor ju ändå på Söder :p Skämt åsido.

Nja, tekniska problem är inte undantaget ersättning enligt EU261/2004? Nu har jag ju inte de exakta detaljerna för din flight, men ett teknisk problem räknas normalt sätt ej som extraordinärt.
Flög själv med inkommande SK939/16SEP ARN-LAX, som avgick c:a tre timmar sent från ARN pga flygplansbyte (efter att vi embarkerat flygplan nr 1 och suttit ombord en timme. Orsak till flygplansbyte angavs av kabinbesättningen till att lastrumslucka skadats under lastning. Dock "landade, samt dockade vid Remoteparkering, flygplan nr 2 i LAX strax innan tre timmar passerat, för STA". Så ingen förseningskompensation kunde sökas i mitt fall...

Håller med! Jättebra!
Har några timmar på LAX nästa helg, så ska passa på att besöka terassen!
Detta är utsikten från "Star Alliance Lounge, i regi av Air New Zealand". Loungen är av mycket hög kvalite, med riklig frukost fram till c:a 1030-1100. Därefter skiftas det till en god lunchmeny. Bar finns både som självservering samt via bartender. Inredd med bekväma sittplatser. På Loungens takterass, finns också ett flertal sittplatser, samt möjlighet att beskåda två av de fyra rullbanorna. Bifogat foto visar utsikten mot Terminal 3.
IMG_1064.JPG

Stort tack och riktigt kul att ni uppskattade läsningen!

Grymt rapport! Tror många möjligen avstår från att recensera SAS eftersom det kanske uppfattas som "mainstream" och vanligt. Därför var det särskilt kul att läsa en så bra och dessutom färsk rapport!
Jag uppskattar alltid reserapporter i SAS Business. Kul att hålla sig uppdaterad på mat och vinmenyn.

Nja, tekniska problem är inte undantaget ersättning enligt EU261/2004? Nu har jag ju inte de exakta detaljerna för din flight, men ett teknisk problem räknas normalt sätt ej som extraordinärt.

Som @igelkotten påpekade, så syftade jag på förseningens längd som i detta fall hindrade mig från att söka ersättning.

Var det verkligen champagne innan takeoff? Trodde de slutat med det och serverar mousserande, för att sedan erbjuda den riktiga uppe i luften.
Om man vågar ta besättningens ord som sanning, så ja. På hemresan var jag dock ganska säker på att det serverades fulbubbel på marken, då smaken påminde väldigt mycket om bubblet som serveras i SAS Plus.

@Jonas C tack för en mycket bra och underhållande rapport. Skönt att du låter ditt undertryckta hipsterhat välla fram i denna rapport! ☺️
Man får tolka det med en gnutta ironi :D

@Jonas C, vet inte hur många reserapporter jag läst här på BC som du har skrivit, lite nyheter nu är hemma Södermalm, mot tidigare Västerås, dryckes valet förändrat mot skumpa.
Tiderna förändras, men Champagne har alltid varit mitt förstahandsval på dryckesfronten.

Last edited:
Men tänk på att man får poäng mot Norwegians program på Arlanda Express, betalar du med Mastercard så får du ju Eurobonuspoäng också!
Så det dyrare alternativet ger poäng till programmet som tillhör lågprisbolaget? ;) Fin ironi, välj billigt flyg så du kan spendera pengarna på tåg istället.

Tack för en som vanligt bra rapport. Du håller som vanligt en hög klass både på text och bilder. Något som fortfarande ser ut att hålla hög klass är maten på SAS långlinjer. Fisken ser utsökt ut. Du skall inte vara så rädd för grönsakerna, för det första ser det väldigt trevligt ut på tallriken och sedan är det både gott och nyttigt.

Toppen