Senaste nytt

Långdistans i ekonomiklass: en överlevnadsguide

Jannes

Medlem
Jag var för ung när jag reste mest long-haul på economy och då var det GT och öl som överlevnadsstrategi men tiderna ändrats.

Numera tycker jag också att tandborste och en ny t-shirt som gör otroligt skillnad efter landning.
Tandborste, deodorant och en bunt våtservetter så man diskret kan fräsha upp sig under/efter flygningen.
En sån skillnad en våtservett kan göra kring hals, nacke och innanför kragen. Och såklart används möjlig varm handduk också!
 

Zeke Z

Medlem
Bra tips så här långt, ser fram emot fler!

Har faktiskt redan beställt Cabeau (Evolution S3) nackkuddar till familjen baserat på lite spridda recensioner. Har tydligen "Seat strap system" som verkar smart då jag absolut kan relatera till framåtfallande huvud med en mer basic modell.
 

RobHK

Medlem
Förslagsvis boka en mindre populär rutt, så chansen för tomma säten är högre. Brukade även av denna anledning boka väldigt långt bak i kabinen, då de raderna oftast har mest tomt. Med riktigt tur får man ett plan där armstöden går upp och man får 4 säten för sig själv. Har legat så ett par gånger med SAS mellan ARN och HKG.
 
Toppen