Du skriver att det är en och samma biljett så det ska vara OK att checka in bagaget hela vägen till destination i och med att du har transfer i Istanbul under 24 timmar.Har en 21h skön layover i IST med TK BKK-IST-ARN i C, allt på samma biljett. Tror ni att bagaget kan taggas till slutdestination och slippa hämtas ut?
Ska vi lägga till detta som ett av de tio budorden?
"Du skall icke hava några nationella tecken i ditt namn"
Du skriver att det är en och samma biljett så det ska vara OK att checka in bagaget hela vägen till destination i och med att du har transfer i Istanbul under 24 timmar.
Jag gissar att det är en och samma bokning och alla flygningar är med Star Alliance (sådan information är viktig om du vill ha rätt svar)Återupplivar denna tråd för liknande fråga.
Jag har följande flight under samma bokningsnummer:
CPH-ZRH
ZRH-NRT
HND-SIN
BKK-PEK
PEK-FRA
FRA-CPH
Det är mellan 20-23 timmar stop i varje stad men aldrig över 24h.
Jag antar att jag kan checka in väskan från CPH till Tokyo men sen måste hämta ut den då vi byter flygplats.
Men på vägen hem ska det väl inte vara något problem att checka in den från BKK-CPH? Någon som har erfarenhet av detta?
Det är väl samma bokning om det är samma bokningsnummer? Eller uttrycker jag mig fel?Jag gissar att det är en och samma bokning och alla flygningar är med Star Alliance (sådan information är viktig om du vill ha rätt svar)
I så fall, om dina byte är under 24 timmar vid varje byte, bör du kan checka in bagaget från Bangkok till Köpenhamn genomgående.
Det är mellan 20-23 timmar stop i varje stad men aldrig över 24h.
Jag antar att jag kan checka in väskan från CPH till Tokyo men sen måste hämta ut den då vi byter flygplats.
Men på vägen hem ska det väl inte vara något problem att checka in den från BKK-CPH? Någon som har erfarenhet av detta?