Senaste nytt

Lättpackad sparkcykelhjälm?

JPB

Medlem
Hej!

Har insett att jag ofrånkomligen åker en del elsparkcykel när jag är i Stockholm, men känns hyfsat livsfarligt utan hjälm. Skulle därför vilja ha något som jag lätt kan få med mig från LLA i handbagaget på flyget. Det är inte vikten så mycket som volymen jag skulle vilja hålla till ett minimum.

Sneglar på Hövding, men dels osäker på om den är okej att ta som handbagage, dels om den efter senaste recensionerna faktiskt är något att ha säkerhetsmässigt.

Det bästa alternativet vore annars om det fanns cykelhjälm att hyra på/vid Stockholm Central, så att den lätt kunde plockas upp när jag ankommer/lämnar med Arlanda Express.

Är det någon som har erfarenhet av och rekommendationer på någon form av typ cykelhjälm man lätt kan få med sig i handbagagepackningen? Alternativt hyra i närheten av Stockholm Central?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

HerrBot

Medlem
Hej!
Sneglar på Hövding, men dels osäker på om den är okej att ta som handbagage, dels om den efter senaste recensionerna faktiskt är något att ha säkerhetsmässigt.

Hövding fungerar inte med sparkcyklar. I alla fall inte sist jag kollade med dem. Logiken är helt anpassad för cykel.

Kollade hemsidan för säkerhets skull:
"Hövding is not designed or approved to use with special bikes such as monocycles, tandems, BMX bikes, recumbents, cargo bikes, electric kick bikes, Segways etc."

Dessutom, som du var inne på:
"In accordance with the applicable transport regulations and transport classification of Hövding, it is not allowed to bring Hövding as hand luggage or checked baggage when flying. "
 
Toppen