Senaste nytt

Länka Starwood Preferred Guest med Marriott Rewards

mha321

Medlem
Är SPG Guld och länkade mot Mariott vilket blev Guld direkt, men Mariotts Guld mot United blev inget - inte "ens" Silver som jag förstår måste man vara Platinum på Mariott?

Nu är jag ifs Guld på SA så man har tillgång till United Club den vägen men ändå..
Ja, du måste vara platinum på marriott för att det ska ge något till United.

Men du fick iallafall marriott guld för "halva priset" :)
 

Mangostan

Medlem
Jag borde kanske skriva ihop en liten guide med alla matchningar som går att göra nu.
Det vore fantastiskt bra och skulle vara väldigt uppskattad av mig och säkerligen många andra om du skulle kunna skriva en guide om alla statusmatchningar mellan hotellkedjorna. Jag själv har varit statuslös till alldeles nyligen, men är nu Gold Elite på Club Carlson via ett aktieköp. För min del vore det alltså extra intressant att veta hur man matchar sig vidare från CC, även om jag förstår att det i så fall hör hemma i en annan tråd och under en annan rubrik. Idealet vore en gemensam tråd för alla matchningar mellan olika kedjor, men jag ser att det saknas utrymme för trådar som inte faller under en speciell hotellkedja i hotellforumet. Tack på förhand! ;-)
 
Det vore fantastiskt bra och skulle vara väldigt uppskattad av mig och säkerligen många andra om du skulle kunna skriva en guide om alla statusmatchningar mellan hotellkedjorna. Jag själv har varit statuslös till alldeles nyligen, men är nu Gold Elite på Club Carlson via ett aktieköp. För min del vore det alltså extra intressant att veta hur man matchar sig vidare från CC, även om jag förstår att det i så fall hör hemma i en annan tråd och under en annan rubrik. Idealet vore en gemensam tråd för alla matchningar mellan olika kedjor, men jag ser att det saknas utrymme för trådar som inte faller under en speciell hotellkedja i hotellforumet. Tack på förhand! ;-)
Yes, ska försöka ordna det där vid tillfälle. Matchningar är ju också färskvara så en sådan guide tenderar till att bli inaktuell fort.
Men börja med att matcha ditt kort till Best Western. Inte för att Best Western är så mycket att ha, men det är bra att matcha mot andra kedjor. Status Match
 

blobloblo

Medlem
Sitter lite dåligt till med uppkoppling så jag ställer frågan här. Kan jag länka mitt SPG gold till både RC och Marriott? Eller måste jag välja en av dom?
 

David

Medlem
Sitter lite dåligt till med uppkoppling så jag ställer frågan här. Kan jag länka mitt SPG gold till både RC och Marriott? Eller måste jag välja en av dom?
Vad jag förstår är de i princip samma program...

Can I belong to both rewards programs?
No. Members may only have a primary relationship with only one program at a time. Although members may elect to have their primary affiliation with either Marriott Rewards or The Ritz-Carlton Rewards, it is possible to change membership from one program to the other by contacting Guest Services.
 

Homer

Medlem
Den är ju ännu bättre om man har bunkrat upp poäng. Har inte greppat den riktigt tidigare, tyckte den "för bra för att vara sann":) Är man lite uthållig kan man ju även köpa på sig Marriottpoäng 50 000 p/625$. 50 000 Avios eller AAdvantage + 7 nätter på "rätt" hotell för 2500$ kan bli en hyfsad deal om dollarn kryper ned lite.

Nu är det 20% bonus även på Travel Packages med American Airlines
Earn 20% bonus miles with Marriott Rewards
 

joakgarp

Medlem
Jag är trogen Marriott. Men 50nätter per år för att bli Gold är i princip omöjligt om man inte åker mycket med jobbet som jag inte gör. Räcker inte ens om jag maxar min semester på 28 nätter. Så blev silver förra året med 10 nätter - som jag ändå är glad för. Blir alltid behandlad bra på Marriotts och deras BRG-program är det bästa i branschen.
Däremot SPG har bara 25 nätter för att uppnå Gold. SPG har ett hotell som ligger riktigt bra till nära Seoul Station som jag till i sommar och stanna under en längre tid, Four points. Raten är väldigt rimlig och låg. Funderar på att ta en genväg och köra SPG med 25 nätter så får jag Marriott Gold.

Är detta enklaste sättet för någon som bara har bas-nivå hos alla flygbolag? Marriott Visa är intressant och ska ge en fördel men mitt Coop MMM håller jag kärt ;)
 

rvarttinen

Medlem
SPG Gold är som du skriver 25 nätter eller 10 "stays", vistelser - vilket som uppnås först. Verkar vara ett sätt att skaffa sig Marriott Gold. Själv så matchade jag mitt SPG Gold till ett motsvarande Marriott. Sen' har du någon slags poäng omräkning 1:3 i någon av riktningarna, som jag inte kommer ihåg i detta nu. Får se hur många nätter på något Marriott det blir ...

Kommentar om Four Points: har bott på den kedjan och de är helt ok. Men, ha i åtanke att det är Sheratons billighetskedja så du inte har för höga förväntningar. Hotellen tycks dock hålla en bra fräschör om än enkla i sitt utförande.
 

mha321

Medlem
1 poäng på spg = 3 poäng på marriott.

Det är definitivt mycket enklare att må gold genom spg och matcha än tvärt om.

Spg gold ger dock betydligt mindre än marriott gold i min erfarenhet. Troligen just för att det är så lätt att nå.

På platinum sägs spg ge mer. Jag har dock inte varit platinum tillräckligt länge för att kunna rapportera någon egen erfarenhet av det, på någon av de två kedjorna.
 
Toppen