Senaste nytt

Längre stopp?

Säg att jag vill flyga Stockholm-Athen och så hittar jag flyg med halvlångt stopp i Warzawa. 4 timmar är tråkigt medan längre tid betyder att man kanske kan göra något i Warzawa. Finns det något sätt att boka så stoppet förlängs annat än att boka två separata biljetter? Det senare blir alltså dyrare.
Stockholm-Athen är bara ett exempel.
 

jsn

Medlem
I vilka verktyg har du letat efter resor? De flesta sidor brukar ge flera alternativ vid anslutande flyg så man kan bestämma hur lång tid man skall ha på flygplatsen. Givet att det finns anslutningsflyg förstås.
 
Har använt skyscanner mest. Tidigare har jag inte funderat så mycket på att utnyttja stoppen bättre. Men de flesta liknande sidor verkar sortera bort att man hoppar över första och tar "nästa" anslutande flyg till destinationen.
 

richard87

Medlem
Du kan använda Matrix - ITA Software by Google för just den typen av sökningar. Du kan inte boka genom sidan men det finns olika smarta lösningar på det sen, bara sök på google.

  1. Skriv in avreseort och destination
  2. Om du trycker på Advanced Controls kan du ange väldigt specifika krav på resan. I det här fallet tex:
  3. Ange 'X' under Routing Codes för att speca att det ska finnas en mellanlandning. 'X X' för två stycken, 'X+' för en mellanlandning eller fler osv.
  4. Ange 'MINCONNECT 360'under Extension Codes för att speca att mellanlandningen ska vara minst 360 minuter. Observera att det appliceras på alla mellanlandningar om det fler än en.
 
Toppen