Senaste nytt

Lämna in bagage dagen innan

Philip G

Medlem
Där är du körd tyvärr.
Varit uppe tidigare och de kommer ej lasta dina golfklubbor.
Har dumförklarat detta många gånger då SAS är det enda bolag där jag behövt förboka det, men gäller att göra det direkt vid bokning.

Tack för snabbt svar. Det är det som gör mig lite förvirrad. Då menar systemet att jag kan skicka iväg 4x23 kg-väskor men inte en golfbag på 15? Såklart lite andra förutsättningar med längd. Men om man har en väska som inte kräver särskild försiktighet? Typ åt Detta hållet

Edit: Såg 158 cm-kriteriet som gör det till specialbagage. Men måste verkligen golfpensionärerna ha med sig 4 golfset var?
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Tack för snabbt svar. Det är det som gör mig lite förvirrad. Då menar systemet att jag kan skicka iväg 4x23 kg-väskor men inte en golfbag på 15? Såklart lite andra förutsättningar med längd. Men om man har en väska som inte kräver särskild försiktighet? Typ åt Detta hållet
Nej alltså finns det ingen plats är det kört.
Jga fattar inte heller hur de kan va så.
De köper inte samma argument på SAS som jag gör
 

J1981

Medlem
Ska flyga arn-lhr-hnd imorgon.
Har kunnat checka in arn-lhr. Lhr-hnd säger appen att det går att checka in om 6h på.
Gissar att jag behöver vänta tills dess innan jag ev kan droppa baggaget?
Går det droppa baggage vid 21-22 på arlanda? Skulle vara skönt att slippa göra det imorgon bitti.
 

henke12

Medlem
Ska flyga arn-lhr-hnd imorgon.
Har kunnat checka in arn-lhr. Lhr-hnd säger appen att det går att checka in om 6h på.
Gissar att jag behöver vänta tills dess innan jag ev kan droppa baggaget?
Går det droppa baggage vid 21-22 på arlanda? Skulle vara skönt att slippa göra det imorgon bitti.

Vilket/Vilket bolag?
Vilken app? Är det SAS-appen och ett annat bolag skulle jag ta informationen med en nypa salt.
Om första sträckan flygs av SAS bör det inte vara några problem att droppa väskan kvällen innan, Om det är BA vet jag inte!
 

J1981

Medlem
Vilket/Vilket bolag?
Vilken app? Är det SAS-appen och ett annat bolag skulle jag ta informationen med en nypa salt.
Om första sträckan flygs av SAS bör det inte vara några problem att droppa väskan kvällen innan, Om det är BA vet jag inte!

Sas egna app. Första sträckan är SAS, andra ANA.
Bonus bokning, allt ligger under samma bokning. Tycker det är skumt att man bara kunde checka in första benet.
 

mha321

Medlem
TACK! Skulle just fråga om Austrian 6:35 från Arlanda.
Då kan vi checka in kvällen innan. Underbart!
Jag gjorde det för precis den flighten för ett par dagar sedan, funkade utmärkt. Som bonus i princip noll kö på kvällen innan och sparade definitivt gott om tid på morgonen.

Att de sedan slarvade bort väskan på O'Hare är inte Arlanda personalens fel....
 

intuition

Medlem
Frågade idag på Kastrup vid 16-tiden om det gick att lämna väskor för en avgång i morgon kl 8:

-Ja, det går bra. Men det är inget vi rekomenderar.
- Oj, varför det?
- Jo, över-natten-väskor går iväg till en extern lagringsplats och det händer att de inte hinner tillbaka till flyget.
- ?!?
- Alltså, jag gör det gärna,
men som sagt det är inget vi rekommenderar.

Och eftersom jag ska checka in en bilbarnstol som behövs direkt vid ankomst så lät jag bli.

Men är det bara jag som tycker det är lite lustigt att erbjuda en tjänst och samtidigt rekommendera kunderna att inte anävnda den? Eller var det så att check-in agenten alltför väl känner till hur SGH (inte) fungerar och bara av godhet ville se till att mitt baggage inte försvann i något lagerhus på Amager?
 

palmen

Moderator
Frågade idag på Kastrup vid 16-tiden om det gick att lämna väskor för en avgång i morgon kl 8:

-Ja, det går bra. Men det är inget vi rekomenderar.
- Oj, varför det?
- Jo, över-natten-väskor går iväg till en extern lagringsplats och det händer att de inte hinner tillbaka till flyget.
- ?!?
- Alltså, jag gör det gärna,
men som sagt det är inget vi rekommenderar.

Och eftersom jag ska checka in en bilbarnstol som behövs direkt vid ankomst så lät jag bli.

Men är det bara jag som tycker det är lite lustigt att erbjuda en tjänst och samtidigt rekommendera kunderna att inte anävnda den? Eller var det så att check-in agenten alltför väl känner till hur SGH (inte) fungerar och bara av godhet ville se till att mitt baggage inte försvann i något lagerhus på Amager?
Eller så lyssnade du på "kundtjänst" och köpte det de sa utan att reflektera över det.
Finns ju ingen garanti att just ditt bagage skulle komma med, men vad säger att risken var "stor" att det skulle lämnas kvar?

Personer i kundtjänst och checkin har generellt dålig kunskap om hur det fungerar.
 
Toppen