Testade idag på ARN. inga problemHar en tur till LAX om nån vecka från CPH och tänkte undersöka möjligheten att lämna in väskorna kvällen före. Blir ju så mycket trevligare på morgonen med familjen att bara gå direkt till säkerhetskontrollen...
Någon som testat nyligen?
Hade chat-kontakt med SAS nyss med någon som påstod att det bara går samma dag, att checkin öppnar 2-3 timmar före och att det alltid varit så, både på CPH och ARN. Verkar ha noll koll alltså.Ingen som testat på CPH ?
Tips är att läsa budorden. Att fråga kundtjänst om saker är helt irrelevant, de har nästan aldrig koll utan drar bara ett svar ifrån tombolan och hoppas på det bästa men tyvärr blir det nästan alltid fel.Hade chat-kontakt med SAS nyss med någon som påstod att det bara går samma dag, att checkin öppnar 2-3 timmar före och att det alltid varit så, både på CPH och ARN. Verkar ha noll koll alltså.
Det är fan att kundtjänst sällan har koll på hur verkligheten är!
Kanske något OT men jag försöker boka golfresa till Algarve med SAS Bonus. Är EBG och då ingår såvitt jag vet specialbagage. Nu när jag försöker klicka mig igenom ser jag följande (se bild nedan). Vad i hela golfpensionärsmeckat är detta? Hur kan det vara slutsålt när man i övrigt har 4 vanliga väskor som inte kommer nyttjas? Fattar ingenting.
Det ska gå att byta ut en av sina incheckade väskor mot exempelvis en skidbag utan extra kostnad… Men det förutsätter ju att det finns plats ombord för specialbagaget… Kan tänka mig att det lastas i en separat del av lastutrymmet för att inte skadas av vanliga väskor eller tvärtomJag har aldrig hört att specialbaggage skulle ingå som EBG. Det är en kategori som formas av vikt och volym. Med en snabbkoll på EBG förmånssidan så ser jag inget som skulle ändra denna uppfattning. https://www.sas.se/eurobonus/medlemsnivaer/guld/
Kanske något OT men jag försöker boka golfresa till Algarve med SAS Bonus. Är EBG och då ingår såvitt jag vet specialbagage. Nu när jag försöker klicka mig igenom ser jag följande (se bild nedan). Vad i hela golfpensionärsmeckat är detta? Hur kan det vara slutsålt när man i övrigt har 4 vanliga väskor som inte kommer nyttjas? Fattar ingenting.
Visa bifogad bild 136257