Kanske en slump men det är också de flybolag som är är utpekade att få statsstöd...Och Turkish också! Intressant attitydskifte i Washington får man säga, finns uppenbarligen inga "vänligt sinnade" muslimska länder längre som de ser det (inte en chans att IST eller DXB hade drabbats under förra administrationen).
Vad är motiveringen till att begränsa elektroniken på dessa flygbolag och via dessa flygplatser? Är elektronik som är muslimskt troende mer riskfyllda inne i flygkabinen än elektronik som tror på Buddha? Är man orolig för att "storbilds"-filmer från böneutrop kommer skada medpassagerarna ombord än motsvarande film från en medelmåttig kyrkokör från Inre Ytterby? För skrotet tillåts ju vara ombord på flyget, om än en trappa ner...
Det stod i artikeln att inga amerikanska flygbolag drabbades eftersom de inte flög till de flygplatserna, verkar dock konstigt för visst flyger United/AA till Dubai och Turkiet?Jag kanske missat hur det är tänkt, men om det är säkerhetskontrollen på flygplatsen som brister borde då inte samtliga bolag som flyger därifrån drabbas? Varför är det ett antal specifika bolag utpekade?
Kanske en slump men det är också de flybolag som är är utpekade att få statsstöd...![]()
Också en slump att president Trump hade möte med de amerikanska flygbolagen nyligen. Protektionism tar många former.