AABack2ARN
Medlem
Vid närmare granskning måste bilderna vara tagna på olika ställen (och olika flygplatser). CPH-bilden måste vara tagen EFTER att man passerat de automatiska dörrarna medan GOT-bilen INNAN man passerar dörrarna. Eller?
Vid närmare granskning måste bilderna vara tagna på olika ställen (och olika flygplatser). CPH-bilden måste vara tagen EFTER att man passerat de automatiska dörrarna medan GOT-bilen INNAN man passerar dörrarna. Eller?
På Kastrup finns det faktiskt en skylt alldeles före du går in i slussarna (=du kan fortfarande vända om och gå uppför trappan igen) och en skylt i själva slussen (=nu ska du absolut inte vända om). Så den första skylten kan anses vara malplacé.Vid närmare granskning måste bilderna vara tagna på olika ställen (och olika flygplatser). CPH-bilden måste vara tagen EFTER att man passerat de automatiska dörrarna medan GOT-bilen INNAN man passerar dörrarna. Eller?
OT:I Panama City, PTY, var jag modig nog att försöka mig på att övertyga passkontrollanten att jag borde få komma in i landet i en timme innan min flight till HAV, så att jag kunde få tillgång till Priority Pass loungen som låg utanför säkerhetskontrollen. Mannen som skulle kolla min lapp jag fyllt i för att komma in i landet var ytterst skeptisk, och lät mig "bara" vara i landet i en halvtimme... Det upprepade han minst två gånger. Iväg till loungen kom jag i alla fall! Väl när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen så var det ju givetvis ingen som brydde sig.
På vägen tillbaka från HAV var jag i transfer och ville givetvis spendera tiden i loungen utanför säkerhetskontrollen. Denna gång var det inga problem alls.
Jag besökte tyvärr inte Copas lounge. Tocumen Royal Lounge erbjöd inte så mycket mer än ett lite lugnare område + wifi. Inte värt besväret att fylla i både en blankett för att komma in i Panama plus deklarera vad du tar in i landet om du har tillgång till Copa-loungen. Men jag fick stämplar i passet i alla fall!OT:
Var du även i Copas lounge? I så fall, var det stor skillnad på dessa två?