Senaste nytt

Lägga till infant på hemresa - i samband med adoption

Jag utgår ifrån att SouthAfrican (m.fl. som flyger från S.A.) har en viss rutin då
det är rätt vanligt att adoptera från S.A. Börja som sagt med Tallinn för att se
vad de kan göra. Antar att ni stannar ett tag för att få alla papper (inkl. pass)
ordnade? Om ni reser i närtid så tänk på att det är rätt kalla kvällar/nätter i
Johannesburg/Pretoria så här års.

Jag och min man kommer så småningom att adoptera från Sydafrika och har då tänkt att boka en awardresa tur och retur i business för oss två, och så klart lägga till vårt barn på hemresan så fort vi fått barnet i vår vårdnad.
:)
Du får inga svar på dina frågor från mig.
Jag vill bara säga Grattis till dig och din man, samt det lilla barnet som förmodligen hamnar i ett kärleksfullt hem.
Sådant här gör mig glansig i ögon vrån!

Vi försökte med exakt det ni tänker i precis samma situation för ca två år sen.. Slutade med att vi cashade för biljetterna istället, av några olika anledningar. Dels är det inte lätt att hitta bra business awards på 10-14 dagars varsel (men det gick), dels går det ju inte att ändra hemresan efter att resan påbörjats (vilket kan vara nödvändigt om ambassaden har strömavbrott på en torsdag o_O).

Jag kan berätta mer om våra erfarenheter om du vill, hör av dig på PM i så fall!

Vet någon om det är möjligt att lägga till ett barn på en hemresa när utresan redan är gjord?
Nej det går inte. Det går inte ens innan utresan är gjord. Bokar du Star Alliance Award med Eurobonus så kan du inte göra några som helst ändringar i resan gällande resenärerna. Jag försökte boka en resa innan min son var född och sen lägga till honom i efterhand men det var tvärnej från Tallinn.

Jag hade bokat två enkelbiljetter. Det tråkiga är då att ni bara kan utnyttja en eventuell voucher på ena sträckan.

Vi försökte med exakt det ni tänker i precis samma situation för ca två år sen.. Slutade med att vi cashade för biljetterna istället, av några olika anledningar. Dels är det inte lätt att hitta bra business awards på 10-14 dagars varsel (men det gick), dels går det ju inte att ändra hemresan efter att resan påbörjats (vilket kan vara nödvändigt om ambassaden har strömavbrott på en torsdag o_O).

Jag kan berätta mer om våra erfarenheter om du vill, hör av dig på PM i så fall!

Tackar. Jag hör av mig när det är dags för att få lite tips. :)

Nej det går inte. Det går inte ens innan utresan är gjord. Bokar du Star Alliance Award med Eurobonus så kan du inte göra några som helst ändringar i resan gällande resenärerna. Jag försökte boka en resa innan min son var född och sen lägga till honom i efterhand men det var tvärnej från Tallinn.

Jag hade bokat två enkelbiljetter. Det tråkiga är då att ni bara kan utnyttja en eventuell voucher på ena sträckan.

Som tur är har vi två stycken vouchers. Så det är ju en fördel. Men skulle ju så klart vara skönt att bara använda en. :)

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen