Senaste nytt

Lägga till FFP på Lufthansa bookning

Hej.

har en resa för familjen i sommar med Swiss och Lufthansa. Fick inte med våra eurobonus nummer vid bokningen, och skulle vilja lägga till dom i efterhand.

Hittar dock inte var man kan göra det. Har tittat på Lufthansas sida på mina bokningar, men där hittar jag inget.

Jag har även provat via SAS, där finns menyn för att lägga tll FFP, men det går inte att spara.

Någon som vet hur man går till väga?
 

freppa87

Medlem
Hej.

har en resa för familjen i sommar med Swiss och Lufthansa. Fick inte med våra eurobonus nummer vid bokningen, och skulle vilja lägga till dom i efterhand.

Hittar dock inte var man kan göra det. Har tittat på Lufthansas sida på mina bokningar, men där hittar jag inget.

Jag har även provat via SAS, där finns menyn för att lägga tll FFP, men det går inte att spara.

Någon som vet hur man går till väga?
Jag har försökt liknande, till och med försökt ringa LH för att lägga in manuellt. Slutade med att jag la till det vid incheckning, hittade inget annat sätt att göra det på....
 
Jag har försökt liknande, till och med försökt ringa LH för att lägga in manuellt. Slutade med att jag la till det vid incheckning, hittade inget annat sätt att göra det på....
Incheck är min sista ide också.

Trodde dock att 2023 att det skulle vara möjligt att lägga till det själv via mina sidor.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Tomas E

Medlem
Om man får med sitt EB-nummer på bokning med LH (som inloggad finns det en möjlighet att mata in ett annat bonusprogram) så försvinner det ändå och står som blankt när bokningen är klar. Så det är extremt uppenbart att LH gör allt de kan för att motverka att man använder andra Star Alliance-program. Rätt tragiskt faktiskt.
 

mha321

Medlem
För mig brukar det gå att få in ibland, men inte alltid, så länge man inte har loggat in på Lufthansa sidan. Är man inloggad där är det kört.
 

Tamas

Medlem
På en Swiss bokning pratade jag med dem via Facebook messenger och inom några timmar lades EB numret till.
Annars ser AirDolomiti lovande ut!
 

hco

Medlem
Tänker jag rätt att Air Dolomiti vill ha det på formatet:
[SK] [EBX123456789]
?

Det gick att trycka in i alla fall. Försökte utan EBX först men det fungerade inte.
 
Toppen