Senaste nytt

Lägga till ARN-CPH i Plus på CPH-HND i Business.

Hej.

Idag så bokade jag om min ARN-CPH-HND i SAS Plus till SAS Business.

Men bokningspersonen kunde inte lägga på ARN-CPH trots att jag kunde se att det fanns lediga platser ARN-CPH-HND i Plus.
(När jag sökte ARN-CPH-HND)

Hon hävdade att platserna ARN-CPH enbart gick att boka i Plus hela vägen till Tokyo. Dom gick inte lägga på en Businessbokning.

Då jag inte ville förlora platserna i business och dom vägrade att lägga på ARN-CPH i Plus så slutade det med att jag bokade om till enbart CPH-HND i business.

Det finns alltså inga lediga bonusplatser om jag söker ARN-CPH, men om jag söker ARN-CPH-HND så finns det platser i SAS Plus.


Är det någon annan som varit med om något liknande? Handlar det bara om att hamna hos rätt person hos SAS som kan fixa bokningen?
 

eddo

Medlem
Ja, har inte själv varit med om det när det gäller SAS men däremot flertalet gånger med andra flygbolag. Bara för att SAS vill erbjuda Plus som award ARN-CPH-HND behöver det inte betyda att de vill sälja Plus-biljetter på ARN-CPH i kombination med Business CPH-HND. Liknande hur vissa bolag släpper A-B och B-C som award men utan att det går att kombinera dessa och resa A-B-C på samma biljett, eller tvärtom dvs att du måste boka de kombinerat och inte separat. Här verkar de ju dock vara villiga att sälja awardbiljetter men inte i den kombination av klasser som du önskar åka.

Kan såklart vara värt att testa ringa igen men om du inte ser platser vid sökning endast ARN-CPH skulle jag tro att det blir svårt. Ser du ekonomiplatser kan du ju åtminstone testa boka det.
 
Hade bokningspersonen kunnat spara min ARN-CPH i Plus som jag redan hade och enbart bokat om CPH-HND eller stämmer det som dom sa, att dom måste boka om hela vägen?
 
Hade bokningspersonen kunnat spara min ARN-CPH i Plus som jag redan hade och enbart bokat om CPH-HND eller stämmer det som dom sa, att dom måste boka om hela vägen?

Har hänt med mig en annan gång också, F för Plus kan inte blandas med Business.
Du kanske hade F hela vägen på din gamla bokning också…

Om jag får fråga, vilken datum har du bokat resan?
 
Toppen