Senaste nytt

Lägga Eurobonus nummer på Vietnam Airlines

intuition

Medlem
Kämpar igen med att få in Eurobonus-nummer på ett VN bokning. Lyckade på min egen biljett men det går inte på dottern, eftersom https://booking.vietnamairlines.com/booking/manage-booking/ kräver att man också uppdaterar alla personuppgifter (pass mm) och dä kräver den att barnet är minst 12 år på resdagen...

Skärmavbild 2025-04-18 kl. 11.25.24.png

Finns det något annat sätt än deras ManageMyBooking för att lägga till Eurobonus-nummer?

Ska också lägga till att det går att checka in i appen och där finns en separat avdelning med "FFP Card validation". Det är bara det att fältet bara accepterar siffror och om inte EBD/EBG är med skiter det ju sig ändå...

Last edited:
Svarar mig själv - incheckning via webben, där kan man lägga till EB-nummer med EBG och det var tillåtet att vara under 12 år. Det var bara det att sedan misslyckades incheckningen på mig, och sajten kan inte validera mitt EBD utan felmeddelande "felaktigt nummer".

Suck.

Så nu har ungen ett boardingpass men inte jag. Coolt, ska se om hon får boarda ensam;)

• Gilla
Reactions: hco
Jag hade också problem med att lägga in EB-nummer via Vietnam Airlines kanaler när jag bokade en resa med dem. Jag la in bokningen i SAS-appen och la till mitt och fruns EB-nummer där. Mejlade VN kundtjänst och fick då bekräftat att våra EB-nummer fanns med i bokningen, så tydligen funkar det via SAS-appen. Återstår att se om det funkar när det är dags att checka in om drygt en vecka

Toppen