Senaste nytt

Lägga bud uppgradering flyg inom Europa efter november

ulagun

Medlem
Har förgäves försökt ligga bud på några SAS bokningar inom Europa fr.o.m. november
Erbjudandet är som vanligt "lägsta bud 650 kr". Lagt mig på snåla 700kr.
Tanken är att med lite tur få tillfälle att pröva nya business upplägget för en väldigt rimlig kostnad.

Dock helt omöjligt få igenom buden. Prövat med både AMEX och MC, godkänt villkoren, men när jag trycker på "budknappen" så bleknar den och budet går inte igenom.
Aldrig stött på detta tidigare uppgradering Plus från Go. Oftast gått igenom trots låga bud.

Misstänker att SAS insett att uppgradering från 650kr när business introduceras är alldeles för lågt. Och stället för höja lägsta bud så stoppar man möjligheten.

Vad anser/tror/ vet ni här på BC.?

Har förgäves försökt ligga bud på några SAS bokningar inom Europa fr.o.m. november
Tanken är att med lite tur få tillfälle att pröva nya business upplägget för en väldigt rimlig kostnad.

Dock helt omöjligt få igenom buden. Prövat med både AMEX och MC, godkänt villkoren, men när jag trycker på "budknappen" så bleknar den och budet går inte igenom.
Aldrig stött på detta tidigare uppgradering Plus från Go. Oftast gått igenom trots låga bud.

Misstänker att SAS insett att uppgradering från 650kr när business introduceras är alldeles för lågt. Och stället för höja lägsta bud så stoppar man möjligheten.

Prövat olika webbläsare? Annan uppkoppling?

Jag tror det är osannolikt att SAS skulle på flit introducera en ”bugg” istället för att bara inte godkänna för låga bud. Som de säkert gör varje avgång ändå.

Kan det vara blockerat inför införandet av business inom Europa (utan att ha ngn aning om dina destinationer och datum)?

Testat appen?

Jag har inga bokningar så långt fram i tiden så kan inte testa, men bokningar i närtid inga problem att uppgradera. Låter ju som att om där finns en bugg är mycket möjligt att det är relaterat till införandet av business.

Testat appen?

Jag har inga bokningar så långt fram i tiden så kan inte testa, men bokningar i närtid inga problem att uppgradera. Låter ju som att om där finns en bugg är mycket möjligt att det är relaterat till införandet av business.
Stämmer, därför anledningen till min fråga.
Skam buda uppgradering MAD-CPH i maj, inga problem. Däremot flyg Faro och LPA i höst/vinter fick trycka på "Buda knappen" blekna av ren förtvivlan.

Kan samtidigt konspiratoriskt konstatera att prisskillnaden mellan Go och Plus förändrats rejält från november mot tidigare..
Helt naturligt med ny förbättrad produkt, medan 650kr lägsta bud ligger kvar på boknings sidan.

Inte på något sätt avgörande för vårt resande, mest bara en nyfiken reflektion ;-)
.

Toppen