Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

Stenis32

Medlem
Om man nu inte vill "tramsa" med budgivning utan bara boka upp sig - hur görs det enklast? (Plusgrade är då bara budgivning?)

Har redan bokat i Economy men kan tänka mig att "lyxa" till det för familjen

Du har lite olika alternativ:

1. PlusGrade: ingen vet något eftersom det inte är igång än.

2. Poänguppgradering vid gate. Kan funka om det finns plats och du har poäng.

3. Casherbjudande (kan komma på mail eller vid gate).

Det går ju att ringa SAS och "uppgradera" biljetterna också, dvs betala mellanskillnad mot högre kabinklass. Dock brukar det vara saftig ombokningsavgift på ~1800-2000 spänn. Har gjort detta med Plus Saver-biljetter bokade av jobbet för att åka i Business ett par gånger.
 

Sleipner

Medlem
Jo, företaget betalar economy sen så var min tanke att skuta till upp till Business men med ett pris tillägg på ca 80tkr kände jag att det inte hade gjort något att komma ner liite i pris..
 
Ska bli intressant det här, gillar inte budgivning utam tycker det är bättre med fast pris och först till kvarn
fråga: Om jag nu lägger ett bud på låt sig 4000kr från Economy till Business och någon annan lägger 4300kr Hur ser jag det då? kanske att man trots allt kontrar med ett bud på 4500kr eller 5000kr? Har man bara en chans?

Har två vändor till Sverige från Fort Lauderdale i Maj och Juni - vilken vända är det störst chans att bli uppgraderad på? ARN-FLL eller FLL-ARN?

Om man nu inte vill "tramsa" med budgivning utan bara boka upp sig - hur görs det enklast? (Plusgrade är då bara budgivning?)

Har redan bokat i Economy men kan tänka mig att "lyxa" till det för familjen

Kontakta dom som du bokat biljetten och sig att du vill boka om till PLUS alt. Business, betala mellanskillnaden...
 

JacobG

Medlem
Är det någon som uppfattat ifall den nya tjänsten lanserats eller inte? Är inloggad på sas.se för att försöka lägga ett bud på resa ORD-ARN senare i veckan, men ser inte röken av den nya tjänsten.
 

mjulven

Medlem
Är det någon som uppfattat ifall den nya tjänsten lanserats eller inte? Är inloggad på sas.se för att försöka lägga ett bud på resa ORD-ARN senare i veckan, men ser inte röken av den nya tjänsten.

Ser inte ut som det, sidan där man borde kunnat boka innehåller fortfarande bara pressmeddelandet.
 
Toppen