Senaste nytt

Kuala Lumpur hotell?

Jag tar en för BC och bor på Park Hyatt KL. Mitt rum ligger tyvärr ”bara” på våning 100. Enligt personalen är det endast våningarna 100-105 som är öppna för tillfället. Extremt många influencers befinner sig på hotellet och tar upp plats i de ”fina” rummen. Som fullt betalande Hyatt Globalist blev jag endast uppgraderad till ett Deluxe rum. Dock är utsikten mot Petronas Twin Towers underbar, så jag klagar inte.

Spabehandling utfördes av Helsika och helsike vad bra det var. Precis som vanligt på Park Hyatt är behandlingarna överprisade, men samtidigt riktigt bra.

Middag intogs i Merdeka Grill, som gärna vill efterlikna New York Grill på Park Hyatt Tokyo. Gott, men prislappen motsvarade inte leveransen.
Snyggt! Ska till KL över jul, blev riktigt sugen på att testa detta. Men... Utan status hos Hyatt och två ungar under 3 år så känns det tyvärr som "pärlor åt svin", för jag misstänker att det inte är byggt med barnfamiljer som målgrupp, utan mer fokus på Business/lyx-resenärer :)

Hade missat Park Hyatt, bokade Mandarin Oriental som ändå kändes mer familjevänligt istället.
Hur som helst informerade jag nyss min bättre hälft om att det visst finns en spikad aktivitet i KL.

Toppen