Senaste nytt

Kuala Lumpur hotell?

Tack för alla bra förslag! Känns rätt prisvärt som sagt för bra hotell. Får gräva lite med ovan som utgångspunkt, Imperial Lexis såg lite extra intressant ut. Lite kul att hamna utanför de stora varumärkena ibland.

Känner mig manad att stiga in här. Har antagligen bott mer hotellnätter i KL än någon annan storstad som inte heter NYC.

Till att börja med så har du inte nämnt något om budget. Så jag antar att det inte är ett större problem (KL är oavsett mycket billigt på hotellfronten ur internationellt perspektiv).

Marriott-hotell är väldigt förmånliga att köra awardnätter på i staden med låga poängpriser för de åtråvärda brandsen som Ritz Carlton och St. Regis. Har dock hört mycket besvikelse över JW Marriott om sistone. The Westin däremot har fått mycket positiva vitsord sin väg. Gillar man heritage stil så är The Majestic något man inte får missa. Väldigt elegant hotell men direkt tillgång till en massa sevärdheter. Det ligger dock en bit ifrån stadscentrat.

Däremot så tycker jag att i KL så finns det bättre alternativ. Shangri-La är en personlig favorit, mycket pga att de har en väldigt bra produkt för familjer samtidigt som de är ett hotell av mycket högklass. Om man däremot inte reser som familj så kan man inte gå fel med Four Seasons eller Mandarin Oriental. Det förstnämnda brukar på senare tiden nämnas av entusiaster som det bästa hotellet i staden, mycket pga att MO är i behov av en renovering.

MEN MEN... någon behöver ta denna för forumet...
I augusti så öppnar nämligen Park Hyatt inuti Merdeka 118, världens näst högsta byggnad efter Burj Khalifa. Några av rummen kommer vara placerade så högt som 112:e våningen. Det kommer då vara det högst placerade hotellet i världen med 20-talet våningar över nummer 2. Detta är utsikten som väntar!

Har bokat DoubleTree Putrajaya Lakeside. Tänkte bo där en natt då vi är på väg från Thailand och vidare till Jakarta. Har någon bott där? Är det enkelt att ta en Grab från flygplatsen? Eller rekommenderas något annat hotell. Vi anländer kl.20:30 och flyger vidare nästa dag kl.17:05.

Har bokat DoubleTree Putrajaya Lakeside. Tänkte bo där en natt då vi är på väg från Thailand och vidare till Jakarta. Har någon bott där? Är det enkelt att ta en Grab från flygplatsen? Eller rekommenderas något annat hotell. Vi anländer kl.20:30 och flyger vidare nästa dag kl.17:05.
Har inte bott där men det bör vara enkelt med Grab där.

Jag bodde där några nätter förra året! Fint och fräscht och trevligt att promenera omkring utanför hotellet.

Smidigt att ta sig med Grab, och utmärkt för ert syfte, då det ligger relativt nära KLIA.

Frukosten på hotellet var bra, och jag trivdes där för några dagars remote work.

Det är dock ett torrt hotell. Så är alkohol viktigt så välj annat hotell.

Funkar fint att nå Putrajaya från Klia med Grab. Det är dock en bit från centrum så antar att du enbart kommer hänga vid poolen på förmiddagen. Annars skulle jag valt ett hotell vid KL Sentral som enkelt nås vi KLIA express.

Toppen