aerophobia
New member
Det har varit en hel del diskussioner på olika flygforum den senaste tiden huruvida QR har tagit bort Krug i loungen i Doha eller inte. Jag kan bekräfta att den är kvar. Jag är inne på min andra flaska.
nota bene skrev:Det lät ju bra inför kommande veckas besök!Får se om jag lyckas vara lika charmerande...Klicka för att utvidga...
Gus skrev:Nu är det snart dags för mig. Jag pingar@Aerophobiaoch@nota beneangående övriga tips i loungen.Klicka för att utvidga...
Nej, blir på deras 777 om jag minns rätt.Andrew skrev:Tyvärr faller du på målsnöret! Veuve är det dock inget fel på, men det är ju ingen Krug.Ska du vidare med A380 har du dock fortfarande chans till ännu lite ädlare droppar i baren ombord.Klicka för att utvidga...
Hade det inte varit mer logiskt att ta bort Krug i businessloungen samma dag som firstloungen öppnar, och inte några veckor innan?Andrew skrev:Att Krug numera är borttaget är sannolikt på grund av att Qatars förstaklass-lounge, Al Safra, är schemalagd att öppna i slutet på månaden.Klicka för att utvidga...
Det håller jag helt med om. Verkar finnas en viss osäkerhet kring om den tagits bort helt eller bara limiterats (se [Business Class] Qatar Airways Superrea från Sverige/Norge/Danmark | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor till ett visst specifikt ställe i loungen. Om så är fallet är det en riktigt trevlig överraskning.Gus skrev:Hade det inte varit mer logiskt att ta bort Krug i businessloungen samma dag som firstloungen öppnar, och inte några veckor innan?Klicka för att utvidga...