Senaste nytt

Kritisera mina va av bonusprogram, kreditkort, hotellkedja etc.

Om Du snabbt/direkt vill ha status vad gäller hotell och hyrbilar så skulle jag rekommendera att Du under 3-6 månader har ett Amex Platinum.

När det gäller hyr bil skulle jag verkligen vilja tipsa om Sixt. Matcha dig till ett platinumkort.

Min erfarenhet är att du i princip är garanterad uppgradering minst en klass. Mitt trackrecord är iaf 100% so far. Hertz och Avis ger i allmänhet fler poäng till Eurobonus om du tycker det är intressant, men själv prioriterar jag i detta fall att få bättre bilar.

Köp dig som tidigare sagts 200 aktier i Rezidor, Club Carlsonguldkortet har gett mig 100% uppgraderingar över hela världen förutom i Storbritannien, där jag ligger kanske på 25%. Du behöver ju faktiskt bara äga aktierna "över natten", om kassan är skral. Sist blev jag uppgraderad från billigaste rate till en svit i Tallinn, på en 2-4-1 bokning. Totalt €52 per natt i svit går inte att slå.

När det gäller hotell kan det vara värt att titta på Marriott och Starwood. Skaffa konto på båda. 25 vistelser på Starwood ger Platinum, som blir Platinum på Marriott om du har länkat kontona. 10 vistelser på Starwood ger Guld, som blir Guld på Marriott om du har länkat kontona. Guld ger loungetillgång på Marriott, ej Starwood, samt utcheckning senast 16 på båda. Skulle nog se till att skaffa Guld i alla fall. Sedan är skrivet stjärnorna vad som händer 2018 när dom slår ihop programmen.

Köp dig som tidigare sagts 200 aktier i Rezidor, Club Carlsonguldkortet har gett mig 100% uppgraderingar över hela världen förutom i Storbritannien, där jag ligger kanske på 25%. Du behöver ju faktiskt bara äga aktierna "över natten", om kassan är skral. Sist blev jag uppgraderad från billigaste rate till en svit i Tallinn, på en 2-4-1 bokning. Totalt €52 per natt i svit går inte att slå.
Och efter att du fixat Club Carlsson så matcha det mot Hilton :)
Hilton HHonors Status Match

Hej!
Tack för all hjälp. Jag var halvt rätt ute med andra ord, såhär blir det:

Amex Elite 1:e mars (kvalificeringen börjar då). Ja, det kommer en begäran om värvning....:)
"Kreativ" routing om det går.
Plusgrades med poäng när det inte är alltför dyrt för mer statuspoäng.
När guld/ev diamond nås leta runt igen om något bolag matchar.

Club Carlsonaktier över natten (ser inte direkt attraktiva ut att äga, finns bättre aktier) och sedan så många matcher som möjligt, specifikt Hilton.
Har märkt att det nog kommer bli en del Clarion i Frankrike, så får skaffa det också.

Sixt har vi tyvärr inte avtal med så blir inte det.

Stämmer det som sägs i den här tråden fortfarande?

Dvs bara genom att vara EBG så kan man
1. Matcha sig till Guld i Club carlson, vilket i sin tur kan matchas till guld i Hilton
2. Matcha sig till sapphire via air Berlin

Toppen