TheHanslin
Medlem
Hej.
Som många andra har jag ett Amex och ett MC med extrakort till min fru på respektive kort. Vi har till största delen en gemensam ekonomi men vi står själv för egna personliga inköp (läs - kläder, datorer, telefoner osv). Enklast är att dela allting 50/50 men min fru gillar väskor och jag är inte så pigg på att betala hälften varje gång
Det innebär en del pyssel när fakturan för respektive kort trillar in varje månad. Som det ser ut nu sitter vi och lägger in allt i ett excel - dokument som räknar ut hur mycket pengar man skall föra över till vårt gemensama konto där vi betalar våra räkningar.
Hur gör ni andra som är i samma situation som mig? Finns det möjligtvis en app som man kan använda? Har ni ett excel formulär som är överlägset och tidssparande?
Just nu känns det som man driver ett mindre företag i slutet på varje månad
Tacksam för alla tips.
Tack på förhand.
Som många andra har jag ett Amex och ett MC med extrakort till min fru på respektive kort. Vi har till största delen en gemensam ekonomi men vi står själv för egna personliga inköp (läs - kläder, datorer, telefoner osv). Enklast är att dela allting 50/50 men min fru gillar väskor och jag är inte så pigg på att betala hälften varje gång
Det innebär en del pyssel när fakturan för respektive kort trillar in varje månad. Som det ser ut nu sitter vi och lägger in allt i ett excel - dokument som räknar ut hur mycket pengar man skall föra över till vårt gemensama konto där vi betalar våra räkningar.
Hur gör ni andra som är i samma situation som mig? Finns det möjligtvis en app som man kan använda? Har ni ett excel formulär som är överlägset och tidssparande?
Just nu känns det som man driver ett mindre företag i slutet på varje månad
Tacksam för alla tips.
Tack på förhand.