Senaste nytt

Kreditkort med lägst valutapåslag?

Santander har 0, jag har dock inte grävt i vilken referenskurs de använder.
Jag använder också Santander, det funkar bra och referenskurserna brukar vara ok. Ibland avvisas dock CNP-köp (card not present) av oklar anledning, trots att jag inte är i närheten av kreditgränsen. Då får man dra fram ett annat kort.

Jag har kvar det gamla Santander-kortet som inte ges ut längre (kvar från GE Money Bank-tiden, innan Santander köpte upp GE Money Bank i Sverige), som har 0% växlingsavgift, 0%/0:- avgift vid kontantuttag utomlands och 0:- årsavgift - kan inte bli bättre! Fint att de inte har konverterat kortet till sitt nya kort med fler avgifter, men de vet väl att många då skulle säga upp det så snart årsavgiften ska debiteras.

För att svara OP - förutsatt att ditt köp kommer att rymmas inom kreditgränsen för ett nytt kort, så kan du skaffa ett Santander-kort för köpet och om du inte använder det mer inom ett år - säg upp innan första årsavgiften ska dras!

Stämmer. Jag använder det för kontantuttag på resa och det gör jobbet. Men sen är väl säkert inte valutakursen alltid den bästa va jag förstått. Men där har nog andra bättre koll än mig. Vill tro att jag sparar några kronor åtminstone:)

Northmill har ett maxbelopp för uttag i bankomat är 15 000 kr per vecka och 30 000 kr per månad.
Gäller vid uttag i Sverige och utomlands.

Wise debitkort. Du får midmarket rate, dvs det bästa möjliga växelkurs, ingen avgift och väldigt låg avgift. Just nu 0,42 % om du betalar i Euro från ditt SEK saldo. 0,45% mot USD. Tror inte du kan hitta en avgiftsfri kort med en växelkurs nackdel under 0,5%.

• Gilla
Reactions: hco
Wise debitkort. Du får midmarket rate, dvs det bästa möjliga växelkurs, ingen avgift och väldigt låg avgift. Just nu 0,42 % om du betalar i Euro från ditt SEK saldo. 0,45% mot USD. Tror inte du kan hitta en avgiftsfri kort med en växelkurs nackdel under 0,5%.
Du kan ha upp till 40 valutor på kortet och kan lägga larm när växelkursen är bra för att växla SEK. Bra när man gör mindre utlägg i lokal valuta. Och du har digitala kort som kan bytas på direkten om nåt kort blir kapat.

Hörde reklam för Northmill bank, som påstås ha ett VISA-kort med 0 kr i avgifter, valutapåslag och kontantuttag. Dessutom ingår en reseförsäkring. Låter för bra för att vara sant, nån som har testat?

Tyvärr begränsade alternativ till att ladda kortet med pengar.
7bf46853ff882f7c0ae430fb7d0a055c.jpg

Hörde reklam för Northmill bank, som påstås ha ett VISA-kort med 0 kr i avgifter, valutapåslag och kontantuttag. Dessutom ingår en reseförsäkring. Låter för bra för att vara sant, nån som har testat?
Jag har det som backup, för att ha tillgång till ett Visa-kort utifall att Amex och MC skulle ligga nere... samt ett debitkort utifall att kreditkort inte skulle accepteras. Gratis är det också, samt ger hyfsad ränta på insatta pengar till skillnad från hos min vanliga bank.
Vill man ha lite mer pengar där och "optimera" så kan man ha majoriteten av pengarna på deras sparkonto som har högre ränta, det är bara några klick och sekunder bort att föra över pengarna mellan kontona. Plus att det ger trygghet ifall kortuppgifterna skulle komma på vift.

Det finns säkert något annat kort som är bättre på någon del, men jag är överlag nöjd med konceptet som helhet.

Toppen