palmen
Moderator
Amex hade ju nyligen en kampanj som gav 1M poäng om man behåller kortet till typ november. Den kampanjen tog slut för typ 1 månad sedan om jag kommer ihåg rätt. Blir du inbjuden nu får du 200k poäng och den som bjuder in får 200k poäng också. Så allt över 200k poäng ska du definitivt ha. Titta lite i kreditkorts forumet här så lär du se vad tidigare kampanjer har givit. Skulle gissa på att man åtminstone bör kunna få 300-500k poäng som signup erbjudande. Just nu verkar det inte finnas signup erbjudande för Platinum, däremot finns det för Gold och det är 400k i signup resten av månaden.Vilken klippa du är! Det låter fullt rimligt. Då ska jag inte stressa med att signa upp mig på något nu och du har helt rätt.
Känslan jag har nu är att det kommer bli en del Air France (Flying Blue). Då kan man eventuellt göra om poängen till flying blue.
Vad anser du vara en bra signup kampanj för Amex Platinum?
Om jag ska gissa så kommer det att komma någon kampanj för Platinum innan juni.
Viktigt att tänka på att har du väl tagit del av en signup kampanj kan du inte ta del av signup för något annat kort (om du inte har sagt upp Amex i minst 6 månader, men en del signup gäller bara om man aldrig varit kund).
Det kan också vara så att tar du Amex Gold nu får du 400k poäng och sedan i maj kan det potentiellt komma en kampanj som ger dig x poäng om du byter upp till dig till Platinum. Ingen här vet ju hur Amex planerar sina kampanjer och när de kommer, vi kan bara gissa och för att slippa bli besviken så bör man direkt skaffa det kortet man vill ha istället för att räkna med andra erbjudanden för uppgradering.