Senaste nytt

Kreditera miles från Qatar Airways flight?

Om du flög Business-class får du ihop 130 Qpoints, och är då bara 20 Qpoints från deras Silvernivå... Finns en del fördelar med det, speciellt med Qatar eller DXB som bas. Vet inte hur det ser ut med statusmatchningar från Privilege Club, men det brukar ju alltid vara något bolag om året som matchar friskt.....då har du ju chansen att få två silverstatusar :)

Vi var 4 st i familjen, så multiplicera med 4.

CPH-DOH-CAN H *4
CAN-DOH-CPH K *4

Angående Qpoints, borde jag inte få 45 *4 där? Och då bli silvernivå?

Verkar finnas någon hållhake om att de andra på bokningen inte tjänar några QP när du endast är basmedlem... Du kommer troligen tjäna 90 qp (45qp är enkel väg), + en massa "vanliga" miles.....

Update: Inte ens på Gold kan man räkna qp på familjemedlemmar....endast miles.

Last edited:
Verkar finnas någon hållhake om att de andra på bokningen inte tjänar några QP när du endast är basmedlem... Du kommer troligen tjäna 90 qp (45qp är enkel väg), + en massa "vanliga" miles.....

Update: Inte ens på Gold kan man räkna qp på familjemedlemmar....endast miles.

Okej, du syftar på denna "Family members are not entitled to earn Qpoints"? Men stämmer det att jag får 40,000 miles?

Det var den jag syftade på. Det verkar tyvärr som om du bara får 10.000 miles till kontot också.... 50% miles för familjemedlemmar som Burgundy level, 70% som Silver & 100% för Gold. Ingenting som basmedlem....

Om jag var du skulle jag kolla in BMI som påtalats tidigare. Vet inte hur deras intjäning ser ut, men skulle ju kunna bli bra med 4 personer som flugit... :)

13.450 miles får du in till BMI om du krediterar dit. Du får 50% miles i K, men tyvärr inget i H.

Give the gift of travel

Buy Qmiles for another Privilege Club member by logging in to your account.
Buy up to 40,000 Qmiles per transaction and up to 60,000 Qmiles per calendar year.
A block of 1,000 Qmiles costs USD 35.
Qmiles gifts can only be purchased online.
The purchase of Qmiles is nonrefundable.
Members need to have a minimum balance of 3,000 Qmiles to gift Qmiles
Qatar Airways reserves the right to change the pricing and terms of the Transfer Qmiles option at any time.

Om mina familjemedlemar lägger in 10,000 på sitt konto så kan väl dem sedan föra över 7,000/ till mig?

26.900 miles till ANA, du behöver 50.000miles för att bli Star Alliance Gold (Milage Club Platinum), 30.000 för att bli Silver (Milage Club bronze:)

Give the gift of travel

Buy Qmiles for another Privilege Club member by logging in to your account.
Buy up to 40,000 Qmiles per transaction and up to 60,000 Qmiles per calendar year.
A block of 1,000 Qmiles costs USD 35.
Qmiles gifts can only be purchased online.
The purchase of Qmiles is nonrefundable.
Members need to have a minimum balance of 3,000 Qmiles to gift Qmiles
Qatar Airways reserves the right to change the pricing and terms of the Transfer Qmiles option at any time.

Om mina familjemedlemar lägger in 10,000 på sitt konto så kan väl dem sedan föra över 7,000/ till mig?

Tror inte du kan separera bokningen på flera konton, men annars hade det fungerat.

Toppen