Senaste nytt

Kreativ routing på bonusresa Stockholm-Sydney FEB21 - MAR10

jurgenb

Medlem
Hittat en variant som kan funka, dock bara i C men men...

LX1249 ARN-ZRH
TG971 ZRH-BKK
TG471 BKK-SYD

TG472 SYD-BKK
TG934 BKK-BRU
SK590 BRU-ARN
 

Magino

Medlem
Jag tror att agenten har rätt. Du får inte korsa två mellanzoner. Du kan antingen flyga A-B-C eller A-D-C.

Du flyger:
Utresa: Europe - Far East - South East Asia - Oceania
Hemresa: Oceania - South East Asia - Far East - Oceania

Aj det var ju trist. Det hade fungerat med USDM men då hade vi varit tvungna att hitta en annat flyg än LH F till NRT
 

Magino

Medlem
Om du kan tänka dig en övernattning i BKK på vägen ner så finns F från Europa den 21/2 dock får du resa vidare med C till BKK och det krävs en övernattning i BKK
FRA-NRT NH F
CDG-NRT NH F
FRA-ICN OZ F

Går då endast att boka med USDM eftersom det är en massa zoner man passerar.
 

jurgenb

Medlem
Alltså nu börjar man ju undra.. Min LX, TG, SK tripp ovan fick SAS fram att bränsletillägget var på 7096 SEK!??! WTF ???

Vilken j-a "soppa"...

Dom skulle skicka trippen till manuellprisättning, men låter ju helt sinnes?!!?!
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Alltså nu börjar man ju undra.. Min LX, TG, SK tripp ovan fick SAS fram att bränsletillägget var på 7096 SEK!??! WTF ???

Vilken j-a "soppa"...

Dom skulle skicka trippen till manuellprisättning, men låter ju helt sinnes?!!?!

Ja, jag brukar räkna med att 2 st longhaul kostar runt 4.000 SEK och 4 st longhaul ca 7.000 SEK för skatter och bränsletillägg.
Om du har möjlighet att använda miles från US Dividend Miles, avråder jag dig att använda SAS EuroiBonus poäng för en sådan bonusresa.
 

jurgenb

Medlem
Men jag åkte EB F Award ARN-MUC-SFO, SFO-DEN-MUC-ARN i somras för 2500 SEK med skatter o bränsletillägg.. LH F (UA F inom US)

Menar du att den resan då skulle räknas som 1 longhaul ?
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Tror "skatter" på 7K kan stämma tyvärr givet dina bolag och rutt.

PS. Ett problem med tillgänglighet på LH i F är att det alltid är "married segments" från Stockholm, det måste alltså finnas plats på "rätt" matarflyg till Tyskland för att Eurobonus ska kunna boka.
 

ACervin

Medlem
Jag har precis betalt 6800 kr i skatt-bränsletillägg och 180 000 Eurobonus poäng för CPH-BNE i C ToR. Provade med US DM men där var tillgängligheten sämre, endast economy på de långa sträckorna. Väldigt bra agent på SAS som hjälpte mig med bokningen. Så det stämmer nog tyvärr med skatterna. Kallsvettig ett tag, men det är bara att gilla läget. Det är på den här sträckan mina poäng ger mest nytta. Köpte mer US DM poäng nästa dag.
 
Toppen