Senaste nytt

Kreativ input till 2-4-1 Juli 2023 sökes

Kris

Medlem
Sitter med en rejäl utmaning till den som är sugen på att hjälpa till. Inser att jag letar efter den heliga gralen (högsäsong och 4 pers i C....). Kolla själv dagligen, men har förhoppningsvis missat något alternativ :)

Har idag bokat open jaw:
IST-MEX 10/7-2023 med hemresa CUN-IST-CPH några veckor senare. 4 pax i business med turkish airlines med 2st Amex 2-4-1 och eurobonuspoäng. Optimalt skulle jag vilja åka CPH-(xxx)-MEX ut oxå för att slippa köpa revenue CPH-IST till nuvarande bokning. Min ena voucher går ut i år (2022), så behöver boka om innan dess.
  • Varifrån vill du börja din resa? - CPH (Köpenhamn)
  • Var är din destination? Mexico city, Cancun, eller annat kreativt förslag 'inte allt för långt från' Cancun där resan kommer sluta. Gärna max 2-3h flight från Cancun, men som sagt öppen för idéer. Har letat efter bla Bogota, Panama City, Costa Rica, Mexico. Men även Miami, Los Angeles, Dallas Osv. Norra USA är nog en stretch.
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkel. Vill boka om min utresa och behålla befintlig hemresa CUN-IST-CPH.
  • När vill/behöver du resa ut? 6/7-10/7 2023 (helst 7/7 eller 8/7)
  • När vill/behöver du komma hem? N/A
  • Hur länge vill du vara borta? N/A
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 2 barn (ej infant)
  • I vilken kabinklass?
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Egalt, men star alliance bokningsbart med eurobonus.
  • Vad är din budget? (per person) Eurobonusresa, så ersätta befintligt utresa till samma zon (Mexico), alt chippa in några eurobonuspoäng till om utresan hamnar i annan zon (Sydamerika). Skatter och avgifter egalt(ish)
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Business. Öppen för förslag.
 

Kris

Medlem
Går ju att åka CPH-STR-FRA-IST-CUN men det är ju en sjukt lång resa 5/5.
Tack för inspel. Ser du den möjligheten aktuella datum i juli (spannet 6-10/7)? Den 5 maj är tyvärr för tidigt mht utresa. OT i maj finns det en uppsjö av met direkta alternativ, men målet är som sagt juli.
 

JPE

Medlem
Om du söker separat CPH-FRA och FRA-CUN så finns det.
95283445-239A-4240-A28F-37462141D25E.jpeg


AE588B73-073B-451E-8040-9C7CCAADFB14.jpeg


EDIT: Sökningarna ovan är gjorda för 4 resenärer.
 

Kris

Medlem
Om du söker separat CPH-FRA och FRA-CUN så finns det.
Visa bifogad bild 136527

Visa bifogad bild 136528

EDIT: Sökningarna ovan är gjorda för 4 resenärer.
Tack! Har konverserat lite med NiTu om detta alternativ. Det är tyvärr svårsålt till övriga resenärer (34h) eftersom det också är ett par dagar tidigare än vad vi stretch kan komma loss.

Det sagt - tack för input!

Är fortfarande öppen för förslag om någon hittar något annat alternativ inom ramarna.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen