Senaste nytt

Krav på munskydd ombord på flyg?

Air Canada verkar vara notoriska med munskyddet, syrran åkte med dem förra veckan, många fick kommenterar att dra upp/dra på tom mellan sipparna på kaffét..
Kanada, under Trudeau, är värst på alla plan. Utöver munnskyddskravet tillåts tex Kanadensare som inte är vaccinerade att lämna landet. Sjukt är bara förnamnet. Så munskyddskravet där lär bestå till nästa "pandemi"...

Flugit tre lounghaul med turkish i business sen corona började, varje gång är det munskydd fram tills första drinken, sen åker det på igen först när man går av. Kanske nån som sitter med det på under flighten. Gissar det är annorlunda i ekonomi däremot..

Det låter som det får bli en cash upgrade på GOT.

Hur ser det ut om SAS flighten flygs av AirBaltic wetlease? Tänker att de borde vara maskfritt men det är ett plan från Lettland, det är crew från Lettland. Enbart catering är från SAS vad jag förstått.

Hur ser det ut om SAS flighten flygs av AirBaltic wetlease? Tänker att de borde vara maskfritt men det är ett plan från Lettland, det är crew från Lettland. Enbart catering är från SAS vad jag förstått.
Min gissning är att samma regler ska gälla där, precis som om flyget utfördes av CityJet eller Xfly, dvs SAS regler ombord.

Fick mail idag från SAS inför min LA-resa. Mallen är uppenbart inte uppdaterad...
280204568b74cdcc4ae92e10d50f83d4.jpg

Är väldigt mycket sådant, mejl-utskick och app tjatar ännu om att man ska fylla in Passenger Locator för UK...
Till flygbolagens försvar, dehär grejerna ändras hela tiden... man får ha tungan rätt i mun.

• Gilla
Reactions: fcx
Kanada, under Trudeau, är värst på alla plan. Utöver munnskyddskravet tillåts tex Kanadensare som inte är vaccinerade att lämna landet. Sjukt är bara förnamnet. Så munskyddskravet där lär bestå till nästa "pandemi"...
Har du en källa för det där påståendet?

Jag har hittat nedan myndighetssida som endast klargör att det är förbjudet att borda tåg och linjeflyg, så vitt jag kan läsa gäller det inte privatflyg, bil eller båt.
COVID-19 Boarding flights and trains in Canada – Travel.gc.ca

Utöver munnskyddskravet tillåts tex Kanadensare som inte är vaccinerade att lämna landet.
Det verkar ju helt normalt! Kanadensare som ”inte är vaccinerade” får lov/tillåts lämna landet. Så länge jag har levt har kanadensare tillåtits lämna sitt land, det är ett fritt land.
Sjukt är bara förnamnet.
Det som är sjukt är att du verkar uppröras över demokratiska friheter och humanistiska värderingar, såsom att få lov att lämna sitt land.

Det verkar ju helt normalt! Kanadensare som ”inte är vaccinerade” får lov/tillåts lämna landet. Så länge jag har levt har kanadensare tillåtits lämna sitt land, det är ett fritt land.

Det som är sjukt är att du verkar uppröras över demokratiska friheter och humanistiska värderingar, såsom att få lov att lämna sitt land.
Haha, dagens garv, tack!

Toppen