fcx
Medlem
Tja, de enda destinationerna i SAS linjenät med det kravet är väl USA, Kina och Österrike, så då kan SAS ensidigt slopa det på 95% av avgångarna.SAS kan inte göra det då tex USA har det som krav för tillfället.
Tja, de enda destinationerna i SAS linjenät med det kravet är väl USA, Kina och Österrike, så då kan SAS ensidigt slopa det på 95% av avgångarna.SAS kan inte göra det då tex USA har det som krav för tillfället.
Tja, de enda destinationerna i SAS linjenät med det kravet är väl USA, Kina och Österrike, så då kan SAS ensidigt slopa det på 95% av avgångarna.
Munskydd på hemmamarknaden Skandinavien är ju dock borttaget igen.Det blir bara fånigt när det är munskyddskrav på flyg mellan destinationer som inte kräver det. Jag förstår varför man har kravet om endera avgångs- eller ankomstort kräver det men annars är det udda särskilt på den del av hemmamarknaderna som inte kräver det.
Fast om du får bussgate I Zürich är det maskkrav på bussen. Likaså om du ska åka med skymetro mellan terminaler.Jo, men jag flög mellan ARN och ZRH för några dagar sen med munskydd ombord trots att det inte är några krav på något av ställena.
Fast om du får bussgate I Zürich är det maskkrav på bussen. Likaså om du ska åka med skymetro mellan terminaler.
Bottom line: det är inte så enkelt som man först kan tro![]()
Fast om du får bussgate I Zürich är det maskkrav på bussen. Likaså om du ska åka med skymetro mellan terminaler.
Bottom line: det är inte så enkelt som man först kan tro![]()
Jo, men jag flög mellan ARN och ZRH för några dagar sen med munskydd ombord trots att det inte är några krav på något av ställena.
Då blir ju tyvärr problemet att hur vet man att alla har en mask med sig att använda?Då får man väl ta på sig masken i bussen då...