Från Konsumetverket sida (vet ej om det hjälper):
"Din resa omfattas inte av EU:s förordning för flygpassagerares rättigheter. Men enligt internationella regler finns det situationer där du kan ha rätt till ersättning för utlägg du har tvingats göra. Det handlar om utlägg vid försenat flyg, inställt flyg, försenat bagage, förlorat bagage, skadat bagage och personskada.
Det är lagstiftningen i de länder du reser mellan som avgör vilka rättigheter du har. Flygbolagets egna villkor kan också ge dig skydd som
resenär. Om du behöver hjälp med vad som gäller kan du kontakta din kommunala konsumentvägledare."
Eller kanske: Nästa stopp - ARN
"Din resa omfattas inte av EU:s förordning för flygpassagerares rättigheter. Men enligt internationella regler finns det situationer där du kan ha rätt till ersättning för utlägg du har tvingats göra. Det handlar om utlägg vid försenat flyg, inställt flyg, försenat bagage, förlorat bagage, skadat bagage och personskada.
Det är lagstiftningen i de länder du reser mellan som avgör vilka rättigheter du har. Flygbolagets egna villkor kan också ge dig skydd som
resenär. Om du behöver hjälp med vad som gäller kan du kontakta din kommunala konsumentvägledare."
Eller kanske: Nästa stopp - ARN