Senaste nytt

Kostnad att boka Star Alliance flight med EuroBonus och Amex 2-4-1

Jag bokade i början av oktober en t.o.r. ARN-MUC-IAD med Lufthansa i Business.
Förutom 110.000 SAS-poäng så tillkom ca. 3700:- i skatter/avgifter/bränsletillägg.

Har någon bokat med United från Sverige till någonstans i USA ? Får inte riktigt ihop det hela

Stockholm - Newark - Miami t.o.r med United i Business/Domestic First blir i alla fall:

US September 11th Security Fee (AY) 123.00
USDA APHIS Fee (XA) 37.00
US Immigration Fee (XY) 51.00
US Customs Fee (YC) 41.00
Swedish Passenger Charge (YA) 160.00
UA YQ surcharge (YQ) 2,508.00
US International Arrival Tax (US) 128.00
US International Departure Tax (US) 128.00
US Passenger Facility Charge (XF) 33.00

Hmm kanske är jag som är snål :confused:
Men tycker det blir väldigt mycket dyrare än om man flyger award på sas.
2-pers och 1 knodd i knät blir en hel del i tilläggskostnader.
Men blilligare än att köpa biljetter iaf :rolleyes:

Tack för alla era svar!

Ja, EB tar inte ut bränsletillägg på SAS-flighter men gör det på övriga *A-flighter, så det är klart de blir dyrare.

Men just till Miami blir det ju just nu nästan samma pris eftersom du måste köpa till United inrikes för ca 2.000kr om man åker SAS

Man missar dock 2x1.000 eb poäng

Men just till Miami blir det ju just nu nästan samma pris eftersom du måste köpa till United inrikes för ca 2.000kr om man åker SAS

Man missar dock 2x1.000 eb poäng
Poängen är väl just att du inte längre behöver köpa till det. Boka det som en star alliance award med SAS på longhaul och United på connection, få fortfarande 50%-rabatten. Tilläggen för skatter inrikes i Usa brukar landa på under 100*kronor*, inte tusenlappar.

Tack, Exakt - får min 2a 2-4-1 nu när elite kortet kommer, så det är tanken direkt, men man vill ju gärna testa något annat än SAS helst

Poängen är väl just att du inte längre behöver köpa till det. Boka det som en star alliance award med SAS på longhaul och United på connection, få fortfarande 50%-rabatten. Tilläggen för skatter inrikes i Usa brukar landa på under 100*kronor*, inte tusenlappar.

Precis, det var så jag tänkte från början.
Men tyvärr fanns det inga SAS- award biljetter runt det utresedatumet jag funderade på men united hade det.
Så därför funderade jag på att boka United istället för SAS.

Får se hur det blir :)

Tack iaf för alla tips ni ger!

Kanske dum fråga, men om jag vill boka *A ut från ARN och SAS tillbaka, Kostar då *A 60% utav 70.000p eller 110.000p? + SAS vanliga Eurobonus kostnad?
Står såhär i pdf:en ni länkar till "O/w awards available at 60% of r/t point price"

Toppen