Senaste nytt

Kortstrategi (FFP) för mina kommande äventyr

I fall någon undrar hur jag kom under fund med biljetten till JNB från ARN, så är routing-reglerna för ZLSSE och ZL1SSE bifogade under.

Först de tråkigare alternativen...

Och sen för udda strapatser i Afrika... :D

Inte så illa för 16 570 eller 16 575 kronor plus skatter.
Routing Stockhom-Amsterdam/Paris-Nairobi-Johannesburg fungerar men inte Stockhom-Amsterdam/Paris-Entebe/Kilimanjaro/Dar es Salaam-Nairobi-Johannesburg.
Det går i alla fall inte att prissätta på ITA Matrix.

Jo, även jag fick med ITA endast via Nairobi. Rättare sagt så billiga priset fick jag bara som ARN-AMS-NBO-JNB och JNB-CDG-ARN. I fall jag tvingade AMS som en del av returen, så steg priset. Dock hoppas jag att Uganda ja Tanzania lyckas när jag ringer till AF. Regeln är ju inte ens så mysko på tanke med KL som flyger till EBB, JRO och DAR, och så finns Kenya Airways vidare till JNB via NBO. Alltid är det ju möjligt att faren är av någon orsak obokbar, men hittade ingen orsak själv. :) Posten är försenad ännu ett bra tag här efter strejken, så ingen AMEX ännu. Måste ju håva in alla poäng.

Större besvär har jag ju av att Saudiarabien är svårare att visitera än Nordkorea... Hade tyvärr fått fel information att kungadömet skulle ha lättat på visumbestämmelserna för turism av icke muslimer. Dock muslimer får ju bara visum för hajj och umra. Saudiarabien har ypperst lite visuminformation på nätet. Blir ingen recension av SV och F, tyvärr. Eventuellt blir det nu AF CDG-SIN-CGK och så en exkursion med SilkAir till Timor-Leste från SIN. Måste räkna om all poängintjäning.

Last edited:
Toppen