Har nu kommit under fund med att även AF säljer RTW från Sydafrika förmånligt i F. Så i fall alla pusselbitar går ihop när jag ringer till AF, så blir det med två bokningar 113 520 statusmil och FB Platinum (FB Gold blir det under resan när SV har landat i CAN).

Hittade en mycket udd reafare från ARN till JNB med två obskyra stopover med tilläggsavgift - EBB på vägen ner och DAR på vägen tillbaka.

I fall det blir strul om antalet stopover och transfer i zon 2, så skippar jag TXL (är enkom för lätta mil med FB 250 % för intra-Europa och affärsklass).
AF/KL fare i C för T/R resa till Sydafrika: ARN-CDG-AMS-(KGL)-EBB-NBO-JNB och JNB-NBO-(ZNZ)-DAR-AMS-CDG-ARN (parenteserna är stopp för att slänga ut en del av resenärerna)
*S RTW fare för max 33 000 mil i F: JNB-CDG-TXL-AMS-LHR-JED-CAN-ICN-LAX-CDG-JNB
Det blir äkta F med AF, SV och KE. La Première (AF) på JNB-CDG, LAX-CDG och CDG-JNB. Saudia (SV) First med årgångssaft på LHR-JED och JED-CAN. Korean Air (KE) First på ICN-LAX med A380-800 och Kosmo Suites -stol.
Maximala intjäningen med La Premiére och FB 300 % skulle kräva GRU-CDG, men då skulle min resa se annorlunda ut och kanske även kräva en dyrare RTW-biljett. LAX-JED är också ypperst bra med FB 250 %, men den här resan är nu närmast en kompromiss mellan FB-poäng och flygbolag av intresse. Det skulle ju gå bra att ersätta SV med bolag som serverar procenthaltiga drycker, men valde att pröva SV åtmistone en gång.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper