Senaste nytt

Kort transfertid Kastrup - tips?

Norla

Medlem
Fungerade gott
Vi (Två vuxna och två barn 12/14) flyger från ARN och väntas landa 14.35 i CPH. 15.30 åker vi vidare till MIA så vi har en ganska tight connection. Jag gissar att vi anländer till en B-gate och har i så fall en bit att gå till förmodad E-gate.

Tänkte mest om det finns något tips eller tricks så att det går så smidigt som möjligt? Jag har inte haft så här kort tid på CPH för long haul tidigare och det är dessutom ganska länge sedan jag flög från CPH till USA.

Vi är hur som helst fullt löpbara alla fyra... :)
Fungerade gott i torsdags (arn-lax). Hade iofs 1.05 men fick stå o vänta vid gate efter en språngmarsch.
 

guwonder

Medlem
Det brukar väl snarare vara tvärtom, väskan kommer snabbt och lastas i någon container vilket gör att den tar tid att hitta och därför väntar planet på det som inträffar först, ägaren dyker upp eller väskan har lastats av.

Tar handlingen från anslutande flyg tid kommer ju inte väskan lastas alls och blir kvar och därmed blir det lättare att skicka ut sällskap.
Checked-in luggage is indeed the friend of the delayed traveler when flying out of CPH on SAS and trying to make a tight connection. Also, there are probably other passengers too with checked luggage and tight connections to make it work out as long as you don’t stop or slow down once the plane lands at CPH.

Passport control at CPH around the time of this flight can be slow, but it’s slower in the “All Passports” line than the line for EU passport holders.

As long as the ARN-CPH flight is reasonably on time, the connection of this duration usually works out as long as the travelers walk reasonably quickly and directly and don’t make the mistake of using the All Passports line at passport control that is closest to the line designated for airline crew and diplomats.
 

Hubert

Medlem
Tack för engagemanget! Vi har några väskor incheckade och sitter långt fram i planet mellan ARN-CPH så vi tar oss av snabbt och går med raska steg så ordnar det sig säkert!
 

NotRyan

Medlem
Jag använde ofta Taxikurir (avtalspris 720-780kr) några år före pandemin för transporter till/från CPH.
Men efter hösten 2018 började de dribbla bort sig själv och var inte på plats i CPH när jag landade utan började köra från Malmö när jag landat...
Det tog 3 veckor senare som jag bad dem fara åt helv...(till en varmare plats..).
Kul att läsa denna tråd och få mer tips! :)
Va?
Är du i fel tråd? :cool:
 
Toppen