Senaste nytt

Kort rapport om Turkish Airlines: Göteborg-Bangkok i Economy

johhenrik

Medlem
Jag vet faktiskt inte... De har skött miles-uppgraderingar för mig, även när det var I0 och inga finns, så de har en del att säga till om. Just ditt fall är jag osäker på dock tyvärr. Aldrig haft några miles som krediterats fel (förutom de ggr då jag tjänat på det, men det har jag inte känt behov att bråka om... ;) )

Edit: Jag kan också nämna att även de på ARN rådde mig att ta allt med dem och inte med Turkiet. De i Turkiet är outsource:ad personal som inte har access till samma system som de på ARN har sa de till mig.
 
Last edited:

andersl

Medlem
Instämmer med att Amex inte verkar vara deras starka sida och det är riktigt bökigt att inte kunna seata sig online utan vara tvungen att ringa deras helpdesk i Turkiet. Linjen har sugit varje gång men de har varit trevliga och hjälpsamma... Återkommer med en lite mer detaljerad rapport efter att hemresan är avklarad...


Jag har flugit med TK ARN-HKG 5-6 gånger de senaste 2-3 åren och aldrig haft något problem att betala med Amex.
Seat request och tillägg av EB nummer i bokning har enkelt och snabbt lösts via email till: STOCKHOLM@THY.COM
 

johhenrik

Medlem
Jag kör med direkt e-mail till en av de som jobbar där. Den där stockholm@thy.com verkar man plocka mail ur och svara på lite random... Det är in erfarenhet iaf. Men det är klart, jag började ställa frågor där och sen gjorde en av dem misstaget att börja kommunicera med deras egen adress till mig, så de kontaktuppgifterna sparades snabbt. ;)
 

Sofia

Medlem
Jag har inte ens lyckats registrera mig i Miles&Smiles för sessionen timade ur och sen när jag skulle regga mig igen fick jag meddelandet att det redan fanns en person med mina uppgifter och uppmaningen att logga in. Vilket jag ju inte kan göra eftersom registreringen avbröts. Vid kontakt med deras KC säger de att jag inte finns reggad och säger att jag ska försöka igen. Suck, snacka om moment 22. Men bra tips, ska göra ett försök med deras desk på ARN nästa gång jag har vägarna förbi.
 

johhenrik

Medlem
Välkommen till TK-träsket... som sagt, när något inte funkar, då kan man bli vansinnig på hur de beter sig. Jag hoppas de kan hjälpa dig på ARN. Lycka til! :)
 
Toppen