Äter gör man gärna på Hawker Centers i Singapore. Inga konstigheter att sitta själv. Skulle lätt stanna i staden. Resort på Bintan kommer att vara dyrare med sämre mat.Tack alla för kommentarer!
Håller såklart med om att Singapore är ett trevligt resmål i sig. Äta gott? Ja absolut rätt ställe!
Det är bara det att det är lite mindre roligt äta världsklass ensam och om jag känner mig själv rätt, så kommer jag att dra mig för det. Jag såg framför mig att jag blir sittade där på hotellet och äter mig igenom deras torra meny.
Slöseri med tid att resa vidare - Jepp, objektivt helt sant. Mitt perspektiv är nu att senaste långresa gjordes jan 2020, dvs snart 3 år sedan. Jag gillar ju att flyga, jag gillar pulsen att "studsa runt" och vara på väg. Ofta har mina resor 7-8 stop, ett antal sidoresor byggda runt en longhaul. Singapore är ingen dålig hub för sidoresor, tänkte jag.
Logiskt har ni rätt. Kör på Singapore, dra ut på någon ö och gör överstickare till Malaysia.
Känslomässigt.... äää.. vi får se var det landar![]()
Gå till valfritt hawker center, hitta en plats du vill sitta, placera ett paket servetter/näsdukar för att reserva, notera platsens nummer. Beställ allt du vill och njut.Tack alla för kommentarer!
Håller såklart med om att Singapore är ett trevligt resmål i sig. Äta gott? Ja absolut rätt ställe!
Det är bara det att det är lite mindre roligt äta världsklass ensam och om jag känner mig själv rätt, så kommer jag att dra mig för det. Jag såg framför mig att jag blir sittade där på hotellet och äter mig igenom deras torra meny.
Slöseri med tid att resa vidare - Jepp, objektivt helt sant. Mitt perspektiv är nu att senaste långresa gjordes jan 2020, dvs snart 3 år sedan. Jag gillar ju att flyga, jag gillar pulsen att "studsa runt" och vara på väg. Ofta har mina resor 7-8 stop, ett antal sidoresor byggda runt en longhaul. Singapore är ingen dålig hub för sidoresor, tänkte jag.
Logiskt har ni rätt. Kör på Singapore, dra ut på någon ö och gör överstickare till Malaysia.
Känslomässigt.... äää.. vi får se var det landar![]()
Tänk på att det inte går att betala med kort överallt på Hawker Centers, så ha cash med dig.Gå till valfritt hawker center, hitta en plats du vill sitta, placera ett paket servetter/näsdukar för att reserva, notera platsens nummer. Beställ allt du vill och njut.
Måsten: char kway teow, laksa, scissor cut curry rice, chilli crab, biryani.